Saturday, Dec 5, 2020

صفحه نخست » نفوذ مامور موساد به "دایره" نزدیکان فخری‌زادهُ، درز فایلی صوتی او درباره برنامه سری-هسته‌ای

6F497553-C86F-4366-A0AB-4F6D87A337F8.jpegالعربیه

منابع امنیتی در تل‌آویو شامگاه جمعه 4 دسامبر 2020 اعلام کردند که دستگاه اطلاعات اسرائیل، موساد، موفق شده از سال 1993 و به مدت 27 سال جاسوسی را در فاصله‌ای بسیار نزدیک به محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران به کار گیرد.


به گفته این منابع امنیتی این جاسوس موساد در ایران توانسته به محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایرانی بسیار نزدیک شده و صدای او را در حالی که درباره برنامه سری هسته‌ای نظامی ایران صحبت می‌کرد، ضبط کند.


روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» در گزارشی یادآور شد که برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی در اسرائیل برای انجام حملاتی به تاسیسات هسته‌ای ایران از سال 2008 و طی دوره ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل آغاز شده است زمانی که ایهود باراک در این دوره پست وزیر اطلاعات را بر عهده داشت.

به گفته منابع اسرائیلی آن موقع بود که جاسوس موساد توانست با نزدیک شدن به محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایرانی فایلی صوتی را از صحبت‌های او تهیه کند که در آن درباره برنامه هسته‌ای نظامی سری ایران سخن می‌گفت.


همزمان با این اعلام اسرائیل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش مربوط به کشورهای عضو گفت که ایران به تیم بازرسان وابسته به سازمان ملل متحد ابلاغ کرده که در صدد است سه مجموعه اضافه از دستگاه‌های سانتریفیوژ پیشرفته از نوع (IR-2M) را در تاسیسات غنی‌سازی زیرزمینی نطنز بکار گیرد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود که این سانتریفیوژها عملا به تعدادی از سانتریفیوژهای دیگر که در آن تاسیسات غنی‌سازی زیر‌زمینی فعال هستند اضافه خواهند شد.


بنا به توافق هسته‌ای سال 2015 ایران حق دارد تنها با استفاده از سانتریفیوژهای نسل اول از نوع IR-1 که ظرفیت غنی‌سازی کمی دارند در تاسیسات زیرزمینی نطنز به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد و این سانتریفیوژها تنها سری از دستگاههای سانتریفیوژ هستند که ایران مجاز است در فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم به کار گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy