Saturday, Dec 5, 2020

صفحه نخست » استفاده از مانکن زنده در کرمانشاه، الگو برداری از اسراییل!

2BD981EE-CEC0-411C-8EFD-FA7C7F28E53E.jpegبه گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، استفاده از مانکن زنده برای تبلیغات اولین بار و در هفته‌های گذشته در مشهد صورت گرفت که موجی از انتقادات را به‌وجود آورد. این کار خلاف قانون بوده و همان روزها رئیس اتاق اصناف مشهد گفته بود: حضور مانکن زنده به هر نحو در ویترین فروشگاه‌های پوشاک، منسوجات، کیف و کفش ممنوع است. وی این اقدام را «بر خلاف ضوابط انتظامی دانسته» و اظهار کرد: این عمل غیرقانونی است.
هرچند با آن فروشگاه برخورد لازم صورت گرفت اما به‌نظر نمی‌رسد که این اقدام «غیر انسانی» تمامی داشته باشد و در سایه سهل‌انگاری، عدم نظارت و برخورد لازم در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی‌است.


اولین بار در سال ۹۵ بود که استفاده از مانکن زنده توسط فروشگاه‌های صهیونیستی در رسانه‌های داخلی و خارجی انعکاس پیدا کرد. بنابر اعلام رسانه‌های اسرائیل به گفته رسانه‌های صهیونیستی، عابران گفته‌اند: «که ما ابتدا فکر می‌کردیم این زنان مانکن‌های چوبی هستند که برای نمایش لباس‌ها در ویترین قرار گرفته‌اند اما با جابجا شدن و پلک زدن آنها فهمیدیم که اینها انسان هستند.»
حالا و پس از گذشت چهار سال، پای مانکن‌های زنده به برخی شهرهای ایران و متأسفانه کرمانشاه نیز باز شده و برخی از فروشگاه‌های مناطق به اصطلاح لاکچری دست به چنین اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی زده‌اند.
در همین خصوص، یکی از فروشگاه‌های لباس واقع در خیابان کسری به‌صورت علنی در پیج اینستاگرام خود فیلم و تصاویر زننده‌ای از مانکن‌های زنده منتشر کرده است. کشف حجاب علنی در تمامی تصاویر و فیلم‌ها مشهود است و این صفحه رسمی ‌نیز ابایی برای انتشار آنها ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy