Thursday, Dec 10, 2020

صفحه نخست » دادگاه رسیدگی به قتل رفیق حریری یک عضو حزب‌الله را به حبس ابد محکوم کرد

Hizbollah.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - دادگاه بین‌المللی رسیدگی به پروندۀ قتل رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان، سلیم عیاش، ۵۷ ساله و عضو حزب‌الله لبنان را به جرم مباشرت و مشارکت در قتل رفیق حریری و بیست و دو نفر دیگر غیاباً به حبس ابد محکوم کرد.

از زمان وقوع این جنایت، در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵، سلیم عیاش فراری است و رهبر حزب الله لبنان، حسن نصرالله، از تحویل او و سه عضو دیگر حزب‌الله به دادگاه خودداری کرده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

دادستان‌های دادگاه در فوریه گذشته حبس ابد را عادلانه ترین مجازات برای سلیم عیاش دانستند. در واکنش به رأی امروز دادگاه، سعد حریری، فرزند رفیق حریری و نخست وزیر پیشین لبنان، از سوی خانوادۀ خود و به نیابت از خانواده‌های دیگر قربانیان، حکم صادره علیه سلیم عیاش را پذیرفت.

حسن نصرالله که دادگاه رسیدگی به قتل رفیق حریری را از آغاز به‌‍رسمیت نشناخت، جمعۀ گذشته گفت: "اگر برادران ما چنانکه انتظار داریم به طور ناعادلانه محکوم بشوند، ما به بی گناهی آنان پایبند می‌مانیم. "

دادگاه بین‌المللی در هلند سه عضو دیگر حزب‌الله را از اتهام شرکت در قتل رفیق حریری تبرئه کرد و گفت: دلایل کافی در تأئید دست داشتن حزب‌الله لبنان در قتل رفیق حریری وجود ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy