Friday, Dec 11, 2020

صفحه نخست » سکوت ائمه جمعه تهران، مشهد و قم درمورد "گستاخی" اردوغان

fridayp_121120.jpgاحمد خاتمی: مذاکره گره ای باز نمی کند / علم الهدی: مشکلات امروز کشور، معلول مدیریت اشرافی، غرب‌زده و رانتی است

درحالیکه اظهارات روز گذشته گستاخانه اردوغان درمورد آذربایجان باعث جنجال های فراوانی در شبکه های اجتماعی شده، ائمه جمعه سه استان مهم تهران، مشهد و قم اندک واکنشی به این سخنان نشان ندادند.

به گزارش «انتخاب»؛ علم الهدی، سعیدی و خاتمی ترجیح دادند بار دیگر بر موضوع تکراری «لزوم عدم مذاکره با آمریکا» تاکید کنند. در این میان سعیدی البته خواستار حفاظت از حریم قم ش علم الهدی، سعیدی و خاتمی اما ترجیح دادند بار دیگر بر موضوع تکراری «لزوم عدم مذاکره با آمریکا» تاکید کنند. در این میان سعیدی البته خواستار حفاظت از حریم قم شد و علم الهدی از فضای مجازی انتقاد کرد

سخنان این سه امام جمعه در زیر می آید:

احمد خاتمی: با مذاکره نه تنها گره ای باز نمی شود بلکه بر حجم مشکلات افزوده می شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با مذاکره نه تنها گره ای باز نمی شود بلکه بر حجم مشکلات افزوده می شود، گفت: با امید بستن به بیگانگان چیزی عاید ملت نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود، با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه محمد، گفت: بر اساس این آیه شریفه باید دانست که ما نمی توانیم به تنهایی مشکلات خود را حل کنیم، بلکه نیازمند پشتیبانی و عنایت خداوند متعال هستیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه با امید بستن به بیگانگان چیزی عاید ملت نمی شود، بیان کرد: مسؤولان برای حل مشکلات امیدشان به خداوند باشد و فرهنگ ما می توانیم را باور داشته باشند؛ دشمنان ما انگیزه دارند که ما در مشکلات دست و پا بزنیم و از گره افتادن در کارهای ما خوشحال می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان به خانه عنکبوتی دشمن امید نبندند و دیگران را هم به این خانه بی دوام امیدوار نکنند، عنوان کرد: یکی از مصادیق تقوا چشم بستن از غیر خداوند است، از این رو ما نباید به دشمنان و در رأس آنها آمریکا چشم بدوزیم؛ چه قبلی ها و چه تازه به دوران رسیده ها در آمریکا، هیچکدام قابل اعتماد نیستند.

خاتمی عنوان کرد: شاهد بودیم که آمریکا بعد از چپاول عربستان سعودی آن را گاو شیرده خطاب کرد؛ همچنین قذافی بعد از اینکه همه لوازم هسته ای خود را به آمریکا فرستاد، عاقبت ناگواری داشت.

خاتمی همچنین با بیان اینکه آمریکا در پی مذاکره نیست، بلکه در پی سلطه است، عنوان کرد: امروز آمریکایی ها در کنار فشار اقتصادی در پی ایجاد فشار فرهنگی نیز هستند، از این رو برخی در فضای مجازی مطرح می کنند که مذاکره سبب گشایش اقتصادی می شود و قیمت طلا و دلار پایین می آید؛ این تحلیل نادرست است زیرا جنگ ما با آنها بنیادین بوده و ریشه در عقایدمان دارد؛ مشکل آنها با اسلام ناب محمدی است، وگرنه مشاهده می کنیم که با اسلام آمریکایی حکام مرتجع منطقه نه تنها مشکل ندارند و بلکه ترویجش نیز می کنند.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده با مذاکره نه تنها گره ای باز نمی شود بلکه بر حجم مشکلات افزوده می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده حضرت امام(ره)، آمریکا به سان سگ است؛ وقتی سگ انسانی را تعقیب می کند، اگر فرار کند آن نیز بیشتر تعقیبش خواهد کرد، اما اگر ایستاد، سگ نیز جلوتر نمی آید، بنابراین انعطاف بیشتر در برابر دشمن به ذلت و بردگی بیشتر می انجامد.

سعیدی: از حریم قم صیانت کنیم

امام جمعه قم گفت: ما باید حریم قم را حفظ کنیم و از هجرت بزرگ حضرت معصومه(س)، اشعری ها، علما و مراجع به قم درس بگیریم و اگر نیاز بود خودمان مهاجر فی سبیل الله باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، به مناسبت مهاجرت حضرت فاطمه معصومه(س) به قم به تبیین مسأله «هجرت» از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و گفت: بر اساس مبانی قرآنی، انسان با هجرت در راه خداوند آواره نمی شود، زیرا خدای متعال در دنیا و آخرت برای او اجر و پاداشی بزرگ در نظر خواهد گرفت.

علم الهدی: آنجایی که مدیران اشرافی آمدند وارد فضای مدیریتی ما شدند، ما بدبخت شدیم، مستأصل شدیم

مشکلات امروز کشور، معلول مدیریت اشرافی، غرب‌زده و رانتی است

ببینید عزیزان، نظام ما نظام کارآمدی است چون نظام الهی است، نظام ولایی است اما آن کارآمدی معلوم چیست، این ناکارآمدی معلول چیست؟ آن کارآمدی معلول تدبیر مقام ولایت است، معلول مدیریت‌های جهادی است، معلول نگاه به درون و داشتن‌های داخلی است، معلول اتکای به استعدادها و توانمندی‌های نیروی جوان و نیروی علمی و فکری داخلی هست تا آنجایی که ما به نیروهای داخلی تکیه کردیم، خودمان را دیدیم و رهنمودهای رهبری را در همه ابعاد مورد اجرا قرار دادیم و تدبیر رهبری و ولایت جامعه ما را اداره کرده است، شدیم قدرت اول منطقه، پیشرفت کننده در صنایع دفاعی، تأمین‌کننده امنیت ملی و شدیم یک رزمنده و جنگنده با همه توان در مقابل استکبار جهانی و با همه توطئه‌ها و فتنه‌ها اما این پریشانی‌ها، غم‌ها، مصیبت‌ها، نداشتن‌ها و مضیقه‌های معیشتی که برای ما به وجود آمده و اقشار ما را مستأصل کرده، معلول مدیریت‌های اشرافی است، معلول مدیریت‌های رانتی، نگاه به بیرون، غرب‌زدگی و اتکای به استکبار است.

آنجایی که مدیران اشرافی آمدند وارد فضای مدیریتی ما شدند و خواستند اشرافی‌گری مدیریت کنند، یعنی امکانات این مردم و بنیه اقتصادی این کشور در استخدام مسافرت‌های خارجی درآمد، در استخدام اتومبیل‌های آخرین سیستم درآمد، در استخدام کاخ‌نشین‌ها و کاخ‌نشین پروری‌ها درآمد، ما بدبخت شدیم، مستأصل شدیم!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy