Sunday, Dec 13, 2020

صفحه نخست » اعدام روح الله زم: آموزش ضمن خدمت مجتبی خامنه ای و پیام به فعالین رسانه ای خارج کشور، اکبر گنجی

ganji_121220.jpgویژه خبرنامه گویا

گزارش محمد علی زم از آخرین دیدار او و خانواده اش با روح الله زم - چند ساعت از قبل از اعدام وی- به تنهایی برای داوری و محکومیت جمهوری اسلامی و رهبریش کفایت می کند. نیاز به هیچ مدرک و سند دیگری نیست. همین گزارش- به شرط صحت- برای محکومیت رهبری جمهوری اسلامی کافی است.

آیت الله خامنه ای ولی فقیه دارای قدرت مطلقه است. ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه منصوب اوست و مطابق فرامین او عمل می کند. حسین طائب از سال ۱۳۸۸ با حکم آیت الله خامنه ای به ریاست سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد و مطابق دستورات او عمل می کند. این سازمان در سال گذشته با معاونت اطلاعات راهبردی سپاه ادغام شد و حسین طائب از ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ مسئول اطلاعات سپاه شد. البته طائب همیشه در ارتباط وثیق با مجتبی خامنه ای قرار داشته و اقداماتش را با فرزند رهبری هماهنگ می سازد.

فیلم های اخیری که سیمای جمهوری اسلامی و وبسایت های سپاه از روح الله زم پخش کردند، پس از صدور حکم اعدام و در دورانی که در دست حفاظت قوه قضائیه بوده، تهیه شده است. او را در تنهایی فریب دادند. او چند ساعت قبل از اعدام به خانواده اش درباره آن فیلم ها می گوید:

«این صحنه مربوط به یکماه پیش و بازجویی‌ام توسط حفاظت قوه قضاییه بود، با اینکه پرونده مختومه وحكم هم صادر شده اما قوه حدود دو ماه مرا از اطلاعات سپاه تحویل گرفت که طی آن بازجویی‌های طولانی توسط حفاظت قوه و سپس وزارت اطلاعات انجام گرفت. این تخته سفید مربوط به بازجویی قوه است، گفتند که آقای رییسی می‌خواهد تو را در «طرح مبادله» قرار دهد! گفتم مبادله یعنی چه؟ گفت مرا بدهند و کسی را از آن طرف آزاد کنند، گفتند تو اینها را بنویس و ما این فیلم را فقط برای آقای رییسی تهیه می‌کنیم و هیچ استفادۀ دیگری ندارد!»

محسنی اژه ای در ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در موقع معرفی علی عبداللهی(قاضی سابق دادسرای ویژه روحانیت) به عنوان رئیس جدید مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: «مرکزحفاظت اطلاعات قوه قضاییه باید به صورت مستمر، نظارت بر خود داشته باشد. مقام معظم رهبری و بزرگان ما در مقاطع دیگر فرموده‌اند که چنانچه این دستگاه که می‌خواهد با کژی‌ها و فساد مبارزه کند، خودش دچار فساد و کژی شود، نمی‌تواند در این زمینه موفق باشد.»

علی عبداللهی رئیس جدید حفاظت اطلاعات قوه قضائیه هم در همان جلسه گفت: «با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد و قوه قضاییه مقتدر برای مبارزه با فساد و برقراری عدالت باید عاری از فساد باشد. پاکسازی و تصفیه عناصر آلوده اعم از کارکنان در بازه زمانی محدود با حدود ۱۶ برنامه، انتخاب و انتصاب مدیران انقلابی با تفکر جهادی و ولایی و فساد ستیز و برخورد جدی و بدون ملاحظه با مدیران متخلف برای ریشه کنی فساد از جمله برنامه‌های اجرایی است.»

عبداللهی در ۳۰ تیر ۱۳۹۹ گفت: «حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بعنوان پاسدار و نگهبان مجموعه قضایی و کارکنان آن، دست کسانی را که می خواهند به هر طریقی به این مجموعه لطمه بزند قطع خواهد کرد.»

سازمان اطلاعات سپاه، سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و مجتبی خامنه ای، به جای قطع دست فاسدان حاکم بر جمهوری اسلامی که فساد سیستماتیک را آفریده اند، گردن روح الله زم را قطع کردند. با دستمال کثیف و آلوده «شیشه غبار گرفته» را پاک کردند. یعنی از صحنه زندگی حذفش کردند. غبارهایی که روح الله زم را فرا گرفت، واکنش هایی به کنش های جمهوری اسلامی بود. درست به همان نحو که همه زندانیان واکنش واحدی به زندان، سلول انفرادی و بازجویان ندارند، همه افراد ضربه خورده از جمهوری اسلامی هم واکنش واحدی به آن زخم های عمیق ندارند.

نکته مهم دیگر آخرین ملاقات- چند ساعت قبل از اعدام- این است که به گفته محمد علی زم، «مسئول پرونده از ابتدای ورود مكرر و بسیار بسیار تأکید کرده بود که مبادا هيچ كدامتان خبر تأیید اعدام را به وی اطلاع دهید. بالاخره به‌خاطر تأثر و گریه بچه‌ها در حین نماز، همان آقا گويا كه از شم تيز روح‌الله دريافته بود كه ممكن است روح‌الله متوجه شده باشد، اجازه خواست در جمع خانواده صحبت کوتاهی كند گفت روح‌الله نگران نباش، این گریه‌ها اشک شوق دیدار توست. اگر حکم تأیید شده باشد که به این سادگی نیست، اجرای آن فرایندی دارد که ما به تو خواهیم گفت! روح‌الله گفت مگر حکم اول را بهم گفته‌اید؟! من برای اینکه دروغ وی را تصحیح و تلطیف کرده باشم گفتم البته اين گریه‌ها نگرانی از اعدام تو هم هست، فرض کن که حُکمت تأیید شده اما با توجه به مقدمات اغوا كننده و فریب‌گرانه‌ای که ثابت و منجر به صدور حکم اعدامت شده است، هنوز فرصت قانوني درخواست اعاده دادرسی وجود دارد، اما تو فرض را بر این بگذار که اعدامت قطعی است و ما و شما هیچ‌کس را جز خدا در این تنهایی دنيا و غربت اسارت وزندان نداری، تا می‌توانی از درگاهش طلب مغفرت و استغفار داشته باش. گفت من با خدا معامله كرده و با استخاره به اين راه آمدم، هيچ نگرانی ندارم فقط اينها من رو تا كربلا آوردند اما نگذاشتند زيارت كنم.»

چرا قطعی شدن حکم اعدام را به او نگفته بودند؟ چرا حتی نمی خواستند خانواده اش چند ساعت قبل از اعدام به او بگویند که تا چند ساعت دیگر اعدام خواهد شد؟ چون می دانستند که او واکنش نشان داده و بسیاری از نکات را افشا خواهد کرد. این که با چه وعده ای و چگونه به کربلا برده شد؟ اینکه چگونه از آنجا ربوده و به ایران برده شد؟ این که در بازجویی ها چه گذشت؟ و این که او را فریب داده و از او خواستند علیه چه افراد و شخصیت هایی در دورن حکومت اعتراف کند؟

مسأله فقط و فقط مخالفت با حکم اعدام به عنوان یک مجازات نیست، مسأله این است که پرونده روح الله زم، از ابتدأ تا انتها، بر خلاف آئین دادرسی خود جمهوری اسلامی بود.

مسئولیت اصلی با آیت الله خامنه ای است. اما مجتبی خامنه ای به نیابت از پدرش با ابراهیم رئیسی، طائب، علی عبداللهی، و دیگر دستگاه ها کار می کند و آنان را مدیریت می کند. همه اینها مسئولند.

هیچ کس صد در صد با افکار و گفتار و رفتار هیچ فرد دیگری موافق نیست. هر کس از یک تا صد با افکار و گفتار و رفتار دیگران مخالف است. این یکی از ویژگی های انسان بودن است. همه مخالفان جمهوری اسلامی نسبت به روح الله زم نیز در همین وضعیت قرار داشتند. این مقتضای انسانیت است.

اما رفتارهای رهبری جمهوری اسلامی را نمی توان قابل فهم کرد. آیت الله خامنه ای مدیریت أمور را به مجتبی خامنه ای واگذار کرده است و او در حال آموزشِ ضمنِ خدمتِ رهبری است. أمثال طائب و علی عبداللهی و ابراهیم رئیسی و محسنی اژه ای دیگر نیروهای افراطی با هماهنگی مجتبی خامنه ای کارهایشان را انجام می دهند.

علی تهرانی - شوهر خواهر آیت الله خامنه ای- در تجاوز صدام حسین به ایران، به عراق پیوست و در بخش رسانه ای جنگ عراق کار می کرد. حکم فردی که زمان جنگ به دشمن می پیوندند، اعدام است. ولی خامنه ای او را اعدام نکرد. فرزند محسن رضایی هم مدتی به آمریکا رفت و با دولت آمریکا همراه شد. نوه آیت الله خمینی هم به آمریکا پیوست. اما هیچ کدام از اینها وقتی به کشور بازگشتند، اعدام نشدند.

ولی روح الله زم اعدام شد. البته پیام این اعدام به فعالین رسانه ای خارج از کشور این بود: اگر دست ما به شما برسد، اعدامتان خواهیم کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy