Wednesday, Dec 16, 2020

صفحه نخست » واکنش تند استاد حوزه علمیه به اعدام زم: خامنه‌ای مسئول مستقیم جنایت‌ها از سال ۸۸ است

amjad_121620.jpgایران اینترنشنال - محمود امجد، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در واکنش به اعدام روح‌الله زم او را «مقتول مظلوم» خواند و رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم «همه جنایت‌ها و کشته‌شدگان» از سال ۱۳۸۸‌ دانست.

این روحانی پرنفوذ حوزه شامگاه سه‌شنبه ۲۵ آذرماه در یک سخنرانی زنده در صفحه اینستاگرام خود گفت: «تعجب می‌کنم از اعمال خودمان و همه که چرا یک جوانی را مظلومانه اعدام می‌کنند و کک‌ ما نمی‌گزد. من برای این جوان ناراحتم چون مظلوم کشته شد.»



او «لگد استکبار» علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی،‌ را موجب نابودی بسیاری از امور در کشور دانست و افزود: «آقای خامنه‌ای باید از استبداد رای خود بگذرد. تمام خون‌ها و کشته‌هایی که از سال ۸۸ شده،‌ همه آن‌ها مسئولش خامنه‌ای است.»

محمود امجد اشاره کرد رهبر جمهوری اسلامی از «همه جریانات مملکت و ریز و درشت» خبر دارد و در آن مسئول است.

او در ادامه از سکوت دفتر علی سیستانی،‌ مرجع تقلید شیعه در عراق، که گزارش‌ها حاکیست نیروهای امنیتی ایران به نام او روح‌الله زم را به عراق خوانده و کشانده بودند، انتقاد کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پیشتر روز سه‌شنبه محمد امجد فرزند این استاد حوزه‌های علمیه در اینستاگرامش اعلام کرده بود پدرش خواستار «شهید» و «مقتول» خواندن روح‌الله زم،‌ موسس و مدیر اعدام‌شده کانال تلگرام «آمدنیوز»، شده است.

اعدام روح‌الله زم تاکنون موجب واکنش‌های حقوق بشری داخلی و انتقادات سیاسی بین‌المللی علیه حکومت ایران شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy