Tuesday, Dec 22, 2020

صفحه نخست » واشینگتن پست: اف‌بی‌آی ایران را مسئول تلاش‌های سایبری در تهدید مقامات انتخاباتی آمریکا می‌داند

wire22.jpg ایران اینترنشنال - واشینگتن پست به نقل از منابع آگاه آمریکایی گزارش داد اف بی آی به این نتیجه رسیده که ایران در یک مجموعه تلاش‌ سایبری برای تحریک کاربران به خشونت علیه برخی مقامات این سازمان و برخی از مقامات انتخاباتی ایالات متحده نقش داشته است.

بنابر این گزارش، مقاماتی که در اوایل ماه دسامبر هدف این تهدیدها قرار گرفته بودند ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده بودند.

در اوایل ماه دسامبر، وب‌سایتی به نام «دشمنان مردم» فهرستی از بیش از ده نفر از مقامات آمریکایی را به همراه تصاویر، آدرس منزل و سایر اطلاعات شخصی آنها منتشر کرد و نوشت: «این اشخاص در تقلب انتخاباتی علیه ترامپ شرکت داشته‌اند.»

کریستوفر ری، رییس اف‌بی‌آی، و کریستوفر کربز، رییس سابق امنیت سایبری وزارت امنیت میهن آمریکا، نیز در این فهرست قرار داشتند.

بنابر این گزارش، کلیه مقاماتی که نامشان در این فهرست قرار داشت به نوعی مستقیم یا غیر مستقیم تاکید کرده بودند که هیچ مدرکی گواه بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری دیده نشده است.

این وب‌سایت همچنین مدعی شده که فرمانداران ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجریان سیستم‌های رای‌گیری، کربز و ری در یک مجموعه تلاش با هدف «سرنگونی مردم‌سالاری ما» مسئول «تغییر آرا و فعالیت علیه رییس‌جمهوری» بوده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

واشینگتن‌پست همچنین از قول یک مقام آگاه دیگر که خواست نامش فاش نشود گزارش داد اف‌بی‌آی با کسانی که در این فهرست قرار گرفته‌اند تماس گرفت و به آنها خبر داد که جمهوری اسلامی پشت این اقدام بوده است.

این سازمان همچنین قرار است این خبر را روز چهارشنبه به صورت رسمی اعلام کند.

در بخشی از هشدار اف بی آی به مقامات مورد اشاره در فهرست مذکور آمده است: «اف بی آی اطلاعات بسیار معتبری در اختیار دارد که نشان می‌دهد عوامل ایرانی که به طور مدام تهدیدآفرینی می‌کنند، به طور قطع مسئول ساخت وب‌سایت دشمنان مردم هستند که در اواسط دسامبر ۲۰۲۰ مسئولان انتخاباتی آمریکا را تهدید به مرگ کرده است.»

در اواخر مهر ماه نیز، مقامات امنیتی آمریکا اعلام کرده بودند که هکرهای ایران با ارسال ایمیل‌هایی ساختگی از سوی یک گروه راست افراطی، رای‌دهندگان حامی دموکرات‌ها را تهدید کرده بود که به ترامپ رای بدهند.

ایران در آن زمان با رد اظهارات مقامات امنیتی آمریکا، این اتهامات را «بی‌پایه» و «پوچ» توصیف کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy