Sunday, Jan 24, 2021

صفحه نخست » شرایط جدید ورود مسافران ایرانی به آلمان

germany_012221.jpgرادیو بین المللی فرانسه - جواد طالعی - برلن

پایگاه اینترنتی بنیاد روبرت کخ آلمان اعلام کرد که از روز یکشنبه ٢٤ ژانویه برابر با ۵ بهمن، مقررات سخت تری برای مسافرانی که از ایران به آلمان پرواز می‌کنند برقرار می‌شود. براساس این گزارش نام ایران بر فهرست کشورهای «بسیار آلوده و خطرناک» افزوده شده است.

بر اساس مقرراتی که از ماه نوامبر سال ٢٠٢٠ در آلمان وضع شده، همه کسانی که تا ده روز پیش از ورود به آلمان در یکی از کشورهای «به شدت آلوده» اقامت داشته‌اند، موظف‌اند بلافاصله پس از ورود به آلمان به مدت ده روز خود را قرنطینه کنند. آن‌ها از روز پنجم قرنطینه می‌توانند آزمایش کرونا بدهند و اگر روشن شد که آلوده نیستند، تحت شرایطی امکان پایان دادن به قرنطینه خود را خواهند داشت.

از نظر کارشناسان بنیاد روبرت کخ آلمان هر منطقه‌ای که نسبت مبتلایان به ویروس کرونا در آن ظرف ٢٤ ساعت بالاتر از ٢٠٠ نفر در برابر هر ١٠٠ هزار تن جمعیت باشد، بسیار خطرناک محسوب می‌شود. در خود آلمان این تناسب تا اوایل ژانویه ١۵١ نفر در برابر ١٠٠ هزار نفر بود و اکنون به ٩٢ تن در برابر هر ١٠٠ هزار تن کاهش یافته است. با این حال، همه مراکز کسب و کار به استثنای فروشگاه‌های مواد غذائی و بهداشتی و مراکز درمانی تعطیل است، دست کم ٢۵ درصد نیروی کار شاغل، دورکاری می‌کنند و استفاده از ماسک در معابر و اماکن عمومی اجباری شده است. تخلف از این مقررات مجازات‌های سنگینی دارد.

بنیاد روبرت کخ آلمان مسئولیت پی‌گیری بی وقفه وضعیت کرونا را به عهده دارد و هر روز درباره تغییرات مهم این عرصه گزارش می‌دهد. تازه ترین گزارش این بنیاد می‌گوید که در حال حاضر بیش از ١٠٠ کشور جهان از نظر خطر سرایت کرونا دارای شرایط عادی هستند. کشورهای اروپائی به استثنای برخی مناطق یونان، فنلاند، نروژ، دانمارک و اتریش در شمار این کشورها هستند.

ده روز قرنطینه برای مسافران

علاوه بر کشورهای پرخطر، فرانسه، مناطق ماورای بحار فرانسه از جمله مایوت و سن بارتلمی و سراسر مالزی بر فهرست کشورهای دارای خطر انتقال آلودگی افزوده شده‌اند. طبقه بندی کشورها به «خیلی خطرناک» و «خطرناک» یا «کمتر خطرناک» از طریق همکاری وزارت بهداری، وزارت خارجه و وزارت کشور انجام می شود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

این مقررات از ساعت ٢٤ روز یکشنبه ٢٤ ژانویه با قاطعیت بیشتری نسبت به گذشته در فرودگاه‌های آلمان اجرا خواهد شد. مسافران موظف‌اند پیش از فرود در فرودگاه ورود خود را اعلام کنند. آن‌ها پس از ورود به آلمان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موارد استثنائی می‌توانند با اداره بهداری همان ایالتی که به آن وارد شده‌اند تماس بگیرند.

برای حفظ مبادلات بازرگانی و رفاه عمومی افراد و گروه‌های معینی تحت شرایط استثنائی از رعایت قرنطینه معاف هستند. اطلاعات لازم در این زمینه را ادارات بهداری ایالت‌ها در اختیار مراجعان قرار می‌دهند.

در پایگاه اینترنتی بنیاد روبرت کخ از ٢۵ کشور به عنوان «مناطق خیلی خطرناک» نام برده شده که ایران یکی از آن‌هاست. سایر کشورهای نام برده عبارتند از: مصر، آلبانی، آندورا، بولیوی، بوسنی هرسگوین، استلند، اسرائیل، کلمبیا، کوسوو، لتلند، لبنان، لیتوانی، مکزیک، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، سرزمین اشغالی فلسطین، پاناما، پرتغال، صربستان، اسلوانی، اسپانیا، جمهوری چک، ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy