Sunday, Jan 24, 2021

صفحه نخست » مناظره‌ جنجالی صادق خرازی و حسین شریعتمداری + فیلم

kharazi_012421.jpgشاید در کیهان جاسوس وجود داشته باشد، شما با تفکر خود و این که بگویید آمریکا می زند و صهیونیست ها می زنند؛ کشور را به سمت نابودی می برید

صادق خرازی خطاب به مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: آقای شریعتمداری عزیز شما همان کسی هستید که آن اهانت را به آیت‌الله سیستانی کردید و رابطه ما با عراق را از اوج به زیر آوردید.

به گزارش خبرآنلاین، صادق خرازی دبیرکل حزب «ندای ایرانیان» و حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در مناظره‌ای به موضوع برجام پرداختند. در بخشی از این مناظره که در برنامه «نگاه یک» پای اختلافات سال ۸۸ و اهانت کیهان به آیت‌الله سیستانی به بحث باز شد.



خرازی خطاب به مدیر مسوول روزنامه کیهان گفت: آقای شریعتمداری عزیز شما همان کسی هستید که آن اهانت را به آیت‌الله سیستانی کردید و آن رابطه ما با عراق را از اوج به زیر آوردید

شریعتمداری نیز جواب داد: اهانت بود؟!

خرازی گفت: حتما اهانت بود؛ شما به دروازه توبه رسیدید. رئیس جمهور و نخست وزیر عراق موضع گرفت علما موضع گرفتند نکند انتظار داشتید حوزه های علمیه هم به خاطر کیهان تعطیل شود. چون علی کریمی یک دستبند سبز بسته و خودش می‌گوید اشتباهی سبز بود ادعا می‌کنید صلاحیت ریاست بر فدراسیون فوتبال را ندارد این دیدگاه کشور را نابود کرده است.

شریعتمداری صحبت خرازی را بدون پاسخ نگذاشت و گفت: الان هم می‌گویم کسی که دستبند سبز می‌بندد صلاحیت ندارد.

خرازی نیز با جمله‌ای پرسشی و کنایه‌آمیز گفت: اگر کسی شال سبز انداخت اشکال دارد؟

شریعتمداری پاسخ داد : این سبزی که شما می‌گویید اشکال دارد وگرنه باید بگوییم هیلاری سادات کیلینتون

خرازی هم گفت: شما در کیهان نشستید و خودتان را قیم مردم ایران می‌دانید.

مهمترین بخش صحبت‌های خرازی از این قرار است:

*شما با تفکر خود و این که بگویید آمریکا می زند و صهیونیست ها می زنند؛ کشور را به سمت نابودی می برید.

*ممکن است در روزنامه کیهان جاسوس وجود داشته باشد؛ همان طور که مدیرکل ضد جاسوسی یکی از دستگاه های امنیتی؛ جاسوس صهیونیست ها بود.

*در روزنامه کیهان در سال های ۷۲ و ۷۳ مطلبی راجع به تهاجم فرهنگی نوشته شد که برداشت شده از مجله ای به نام اسکرو بود که به آیات قرآن اهانت کرده بود

*هیچ یک از سران اصلاحات؛ وابسته نیستند اما شما (روزنامه کیهان) به آیت الله سیستانی اهانت کردید و همه عراق و منطقه را به هم ریختید.

* عملکرد وزیر کابینه ای که بنده از آن انتقاد می کنم به من چه ربطی دارد.

* مشکلات کشور؛ بخشی به دلیل ضعف مدیریت و بخشی نیز به دلیل تحریم های نظام سلطه بر ضد ایران است.

* با توجه به این که بایدن تیم خود را بر اساس مذاکره و چانه زنی سخت انتخاب کرده است، وی به برجام باز می گردد.

* روزی که دولت اصلاحات کار را تحویل داد، یک قطعنامه در شورای امنیت بر ضد ما وجود نداشت اما در دولت پس از آن هم قطعنامه و تحریم های بین المللی بر ضد ما اعمال شد و چاره ای نبود که برای باز شدن درهای کشور به برجام بیندیشیم.

مهمترین اظهارات حسین شریعتمداری نیز از این قرار است:

*کسی نمی گوید آمریکا فردا فرو می پاشد اما آقای "ریچارد هاس" رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی و از شخصیت های اثر گذار آمریکا و یکی از طراحان فتنه سال ۸۸ است و معروف است که پس از ۹ دی گفت «دوستان ما در ایران اشتباه کردند و نقطه آخر را زودتر رفتند.»

*چرا این افراد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آنها به عنوان دوست و امید نام می برد؛ این رابطه را تکذیب نمی کنند؟

*مردم از عملکرد کسانی که ابتدا گفتند مسکن مهر؛ مزخرف است و در پنج سال وزارت؛ افتخارش این بود که یک مسکن نساخته است و از کسانی که ساخت پالایشگاه را کثافت کاری می دانند اما بعد افتخار می کنند فراورده های نفتی صادر می کنند ناراحت هستند.

*برجام؛ خسارت محض بود و تحریم ها از زمان اوباما اضافه شد و این نبود که برجام پس از ترامپ خراب شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy