Monday, Jan 25, 2021

صفحه نخست » افزایش ۳۰ درصدی مهاجرت اساتید دانشگاه‌ از ایران

wire25.jpgایران وایر - «حسین انصاری»، معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد که بعضی از گروه‌های دانشگاهی در ایران تا ۳۰ درصد اساتید خود را از دست داده‎اند. او معتقد است مسئولان جمهوری اسلامی چشمان خود را بر مهاجرت اعضاء هیات علمی بسته‌اند.

به گزارش ایسنا، معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه فردوسی مشهد روز دوشنبه ۶ بهمن۱۳۹۹، بزرگترین چالشی که در کشور وجود دارد را حقوق بسیار پایین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها دانست و گفته که این افراد سال‌ها درس خوانده‌اند و از فیلترهای بسیار سختگیرانه گزینش علمی دانشگاه‌های سطح یک رد شده‌اند تا عضو هیات علمی می‌شوند اما در حال حاضر با حقوق اندک فعالیت می‌کند.

معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه مسئولان نظام چشمشان را روبه این موضوع بسته‌‌اند، گفت: «برای عدم حمایت از اعضاء هیأت علمی واقعا هیچ جوابی نداریم و باعث شده که مهاجرت نخبگان در سطح اساتید دانشگاه‌های سطح یک رشد کند.»

براساس این گزارش، در گروه‌های آموزشی چون مکانیک و کامپیوتر دانشگاه‌ها بالغ بر ۳۰ درصد اساتید خود را از دست داده‌اند.

انصاری گفته است که دانشگاه تنها بخشی از هزینه‌های پژوهشی اساتید را تامین می‌کند و دیگر هزینه‌ها بر عهده فرد است: «هیچ چالشی بزرگتر از این موضوع برای عضو هیات علمی وجود ندارد و به صراحت می‌گویم که دولت در این حوزه همکاری نمی‌کند. زمانی هم که این موضوع مطرح می‌شود و خواسته‌های خود را اعلام می‌کنیم استدلال‌هایی می‌آورند که فرد را از گفتن خواسته‌اش پشیمان می‌کنند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او همچنین تاکید کرد که تقاضای بازنشستگی در دانشگاه فردوسی افزایش یافته است و در این‌باره توضیح داد: «تاکنون سابقه نداشته که در وزارت علوم یا در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فردوسی، فردی با ۳۰ سال سابقه تقاضای بازنشستگی کند. بخش زیادی از اساتید برجسته‌مان که به ۳۰ سال سابقه رسیده‌اند، تقاضای بازنشستگی کرده‌اند؛ چراکه دلیل برای ماندن نمی‌بینند. در نتیجه به صورت قانونی بازنشسته می‌شوند و به خارج از کشور می‌روند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy