Wednesday, Mar 10, 2021

صفحه نخست » ایالات‌متحده، بهشت اسلامگرایی در دوران بایدن، مجید محمدی

pendent10-2.jpgکاخ سفید به جای مامن سرکوب‌شدگان، به جولانگاه سرکوب‌کنندگان تبدیل شده است

مجید محمدی - ایندیپندنت فارسی، مجموعه‌ سیاست‌ها و برنامه‌های اعلام شده بایدن و همکاران وی، چهار سال فضای باز و مناسب برای رشد و نمو اسلامگرایی و اقدامات مخرب آن در جامعه‌ آمریکا را نوید می‌دهد. یکی از مهمترین آن‌ها، لغو ممنوعیت سفر از کشورهای عمدتا مسلمانان و متهم به حمایت از تروریسم است. پس از احساس پیروزی بایدن، سرسخت‌ترین دشمنان آمریکا هم در سخنانشان، این چشم‌انداز در بسط قدرت خود را بیان کرده‌اند؛ مثل این سخن حسن روحانی در مورد ترامپ که «خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و منطقه و جهان کوتاه شد.» (تابناک ۵ آذر ۱۳۹۹) اما چرا آن‌ها ترامپ را برای خود شر تلقی می‌کردند؟ نبودن وی به تغییر کدام سیاست‌ها به نفع اسلامگرایان می‌انجامد؟ این چشم‌انداز را با بیان چند انتصاب و سیاست در دولت بایدن روشن می‌کنم.

تروریسم اسلامگرا وجود ندارد

سیاست دولت اوباما برای مماشات با اسلامگرایان داخل و خارج آمریکا، این بود که در بیان و اشاره به عملیات تروریستی، نامی از «اسلام رادیکال» یا «تروریسم اسلامی» به میان نیاید. آن‌ها سعی می‌کردند برای پاکیزگی سیاسی و حفظ مؤتلفان اسلامگرای خود در ایالات‌متحده این گونه اعمال را به زیر قالی بفرستند گویی هیچ نسبتی میان اسلامگرایان و تروریسم وجود ندارد. حتی نام داعش به زبان انگلیسی (حکومت اسلامی عراق و شام) در بیان آن‌ها به کار گرفته نمی‌شد.

وزیر خارجه‌ دولت بایدن بر این باور است که دولت آمریکا نباید سپاه پاسداران را تروریست بنامد؛ حالا هر چند که سپاه در داخل و خارج از ایران به صدها عملیات تروریستی متهم شده یا برای عملیات تروریستی علیه ایرانیان و غیرایرانیان، صدها کار تدارکاتی و اطلاعاتی انجام داده تا برادران لبنانی‌اش (حزب‌الله)، کار را تمام کنند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

از کارهای دشوار تیم بایدن این خواهد بود که سپاه را از فهرست گروه‌های تروریستی دولت ایالات‌متحده خارج کند.

انتصاب حامیان تروریسم اسلامگرا در دولت

اسلامگرایان شیعه و سنی همه در کارزار بایدن فعال بودند. مبلغان اسلامگرایی شیعه و سنی از محمدعلی الهی تا حسن قزوینی (شیعه) و لیندا سرسور و هواداران لوئیس فراخان، تلاش داشتند بایدن را به کاخ سفید بفرستند. این تلاش‌های سازمان‌یافته (از سوی موسساتی مثل شورای روابط اسلامی-آمریکایی) مابه ازا داشته و خواهد داشت تا حمایت مسلمانان امریکا از دموکرات‌ها را در دور آینده تضمین کند. در اولین فهرست‌های تیم بایدن، نام ریما دودین به عنوان رابط کاخ سفید با کنگره، به چشم می‌خورد. او از توجیه‌کنندگان عملیات انتحاری مسلمانان فلسطینی بود.

بسیار جالب است که حزب دموکرات آمریکا همانند حزب کارگر بریتانیا، به جای تریبون دادن به مسلمانانی که از سرکوب بوکوحرام، داعش، طالبان یا جمهوری اسلامی ایران گریخته و ایالات‌متحده را به عنوان کشوری آزاد و دموکرات برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند، به آهنربایی برای جذب نیروهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی و لابی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

سازمان‌های لابی جمهوری اسلامی رسما در کارزار بایدن فعال بودند. در مقابل نیروهای چپ مثل «مرکز حقوقی فقر جنوبی» به بایکوت زنانی مثل ایان هرسی علی، که منتقد رفتارهایی مثل ختنه زنان در میان مسلمانان و رفتارهای تروریستی اسلامگرایان هستند، می‌پردازند. پیوند اسلامگرایان و حزب دموکرات آنچنان قوی شده است که سخنگوی کاخ سفید از اعلام اسرائیل به عنوان متحد دولت آمریکا خودداری می‌کند.

مهندسی جمعیتی به نفع کلونی‌های اسلامگرا

در سیاست مهاجرتی بایدن، همانند دوران اوباما قرار است صدها هزار مهاجر مسلمان از کشورهای متهم به حمایت از تروریسم (مثل جمهوری اسلامی ایران، سومالی، عراق، و یمن) به آمریکا انتقال داده شوند تا ترکیب جمعیتی در برخی از ایالات به نفع آن‌ها تغییر کند. این مهندسی جمعیت در دوران اوباما به نحوی انجام گرفت که امروز نمایندگانی از آن‌ها که همه اسلامگرا و ضدآمریکایی هستند، از ایالات مینه‌سوتا یا میشیگان در کنگره حضور دارند. این امر به واسطه‌ مهاجرت طبیعی صورت نگرفته است بلکه جابه‌جایی جمعیت مسلمانان و استقرار آن‌ها در ایالاتی خاص، بر اساس سهمیه‌های خاص و برنامه‌ دولت فدرال انجام شده است.

با سیاست‌های تیم بایدن، دیری نخواهد پایید که نمایندگانی از مسلمانان ضدآمریکایی و ضداسرائیلی (مثل ایلهان عمر) از همتون در ایالت نیویورک یا بورلی هیلز در ایالت کالیفرنیا به مجلس نمایندگان راه یابند. حتی نیازی نیست جمعیت مسلمانان در یک منطقه اکثریت پیدا کنند چون حزب دموکرات برای پیشتازی در سیاست هویتی، آن‌ها را نامزد خود خواهد کرد.

باز کردن دروازه‌ها به روی این کشورها، شرایط را برای شبکه‌سازی بیشتر نیروهای امنیتی و بسیجی جمهوری اسلامی ایران فراهم خواهد کرد؛ چون آن‌ها هستند که منابع کافی برای مهاجرت (بورسیه و دلار) در اختیار دارند. در دوران اوباما، با ارایه ویزا و شهروندی آسان به ایرانیانی که عمدتا از فرزندان قشر حاکم در کشور بودند (نه اقشاری که به نان شبشان محتاجند)، شبکه‌ مدارس و مساجد شیعیان تحت نظر جمهوری اسلامی در سراسر امریکا از میشیگان تا جنوب کالیفرنیا و از نیویورک تا فلوریدا گسترش یافت. با سیاست بایدن در سال‌های آینده شاهد برپایی تکیه‌های سینه‌زنی و مراسم افطار در اکثر ایالات امریکا در ایام محرم و رمضان خواهیم بود. مراسم و برنامه‌هایی که عمدتا با دلارهای جمهوری اسلامی (ارز حواله‌ای) تامین می‌شوند (درست شبیه لندن و تورنتو) و محل جذب نیرو برای آن‌ها خواهند بود. البته دول اروپایی به مبلغان شیعه‌ سیاسی مرتبط با جمهوری اسلامی پول می‌دادند و می‌دهند تا مراکز مذهبی شیعه را در اروپا اداره کنند (مثل مرکز اسلامی هامبورگ).

تداوم گروگان‌گیری غربیان و ترور مخالفان توسط اسلامگرایان

شهروندان ایرانی متصل به رژیم جمهوری اسلامی، حتی در دورانی که اقامت و شهروندی آمریکا را نگرفته‌اند هم می‌توانند آزادانه به هر عمل خلاف قانونی (از قاچاق تا ترور) دست بزنند و اگر زندانی شدند، جمهوری اسلامی با گروگان‌گیری از شهروندان غربی آن‌ها را با مبادله، به کشور بازخواهد گرداند.

مقامات غربی- بالأخص احزاب چپ- چهار دهه است که با گروگان‌گیری شهروندان خود در جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو هستند و نه تنها هیچ اقدامی برای پیشگیری انجام نداده‌اند، بلکه با سیاست مهاجرتی خود، زمینه را برای آن فراهم کرده‌اند. باز کردن دروازه‌ها به روی ایرانیان وصل به رژیم، راه را برای سیل نیروهای اطلاعاتی (که بنا به مصوبه‌ دولت جمهوری اسلامی در نیمه‌ دوم سال ۱۳۹۹ نیروهای آن ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت) به سوی ایالات‌متحده خواهد گشود. این‌ها می‌مانند تا شهروندی بگیرند و هیچ مقامی نتواند آن‌ها را اخراج کند. این امر به معنای بسط ترور مخالفان از اروپا به ایالات‌متحده خواهد بود.

باز شدن مجدد درهای کاخ سفید به روی لابی جمهوری اسلامی ایران

بنا به گزارش تابناک (به نقل از فهرست دیدارکنندگان از کاخ سفید)، حسین موسویان، سفیر جمهوری اسلامی در دوران ترور میکونوس، در دوران مذاکرات اتمی ۳۰ بار به این کاخ دعوت شده بود. بنا به مهندسی بن رودز و دیگر اعضای تیم رسانه‌ای اوباما، در دوران وی اعضای لابی جمهوری اسلامی از مهمانان دائمی شوهای پرطرفدار در ایالات‌متحده بودند. در این دوره همزمان، برخی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های فارسی‌زبن خارج از کشور از کسانی که منتقدان سرسخت جمهوری اسلامی بودند پاکسازی شدند و مهمانانی که جمهوری اسلامی را اصلاح‌ناپذیر و سیاست‌های آن را همانند داعش معرفی می‌کردند، در فهرست سیاه قرار گرفتند (مثل نویسنده‌ این مطلب).

از ترکیب اعضای دولت بایدن و سیاست‌های آن چنین برمی‌آید که کاخ سفید در دوران بایدن به جای این که پناهگاهی برای بهاییان و مسیحیان و درویشان و سنی‌ها و همجنسگرایان و شیعیان سکولار و زنان و دیگر ایرانیان سرکوب شده باشد، به بهشت دلالان جمهوری اسلامی و دست‌اندرکاران عملیات تروریستی جمهوری اسلامی (مثل میکونوس) تبدیل خواهد شد. چنان که در دوران اوباما- بایدن در بدین پاشنه می‌چرخید تا برای خود میراث سیاسی درست کنند. در حال حاضر گروهی در ایالات‌متحده در حال حمایت از اعطای پست به برخی اعضای لابی جمهوری اسلامی در کاخ سفید هستند.

سرازیر شدن دلارهای آمریکایی به سوی مسلمانان ضدآمریکایی

از دلایل اصلی تنفر نسبت به دولت ترامپ، قطع کمک‌های ایالات‌متحده به گروه‌های فلسطینی ضدآمریکایی بود. ایالات‌متحده از تامین کنندگان اصلی بودجه‌ تشکیلات خودگردان بود که ادبیات و رفتار آن، ضدآمریکایی است.

در دوران بایدن، این بودجه‌ها به احتمال زیاد دوباره برقرار خواهد شد. در سراسر دنیا دولت‌ها، گروه‌ها و تشکیلات بسیاری هستند که امنیت آن‌ها (مثل دول اروپایی) یا بودجه‌‌شان را دولت آمریکا تامین می‌کند، اما با چپ‌نمایی، علیه آمریکا هستند و عمل می‌کنند. اسلامگرایان از تازه‌واردان این میدان هستند که با منابع مالیات‌دهندگان آمریکایی، علیه منافع و امنیت این کشور عمل خواهند کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy