Friday, Apr 2, 2021

صفحه نخست » روزنامه‌نگار ایرانی در اربیل به جرم «جاسوسی» به حبس محکوم شد

arrested_040121.jpgرادیو فردا - یک روزنامەنگار اهل کردستان ایران بە اتهام «جاسوسی و تلاش برای ربودن یا کشتن یک روزنامه‌نگار دیگر» در دادگاهی در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق، بە پنج سال حبس محکوم شد.

به گزارش رسانه‌های کُردزبان در روز پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین‌ماه، دادگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق این رای را روز سه‌شنبه، دهم فروردین، در پی مجرم شناختن سمیرا مرادپور، سردبیر نشریه «روژمان»، بابت اتهام «جاسوسی» و «تلاش برای ربودن و کشتن یک روزنامەنگار دارای تابعیت آمریکا» صادر کرده است.

یک منبع امنیتی در اقلیم کردستان عراق کە نخواست نامش فاش شود با تایید حکم زندان خانم مرادپور در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال این خبر را تائید کرده و گفت که او به اتهاماتش اعتراف کردە است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «آوا تودی»، خانم مرادپور «به همراه تیمی از اطلاعات سنندج و اطلاعات تهران تلاش کردند، با نزدیک شدن به علی جوانمردی، طرح دستگیری یا قتل او را عملی سازند.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

سمیرا مرادپور، صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه روژمان، در پاییز سال ۹۸ در اربیل عراق توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بە مقامات قضایی تحویل دادە شد.

پیشتر برخی از رسانه‌های داخلی ایران از خانم مرادپور به عنوان خبرنگاری نام برده بودند که در جریان گشت‌ و ‌گذار در اربیل عراق «گروگان» گرفته شده است.

مقامات ایران تاکنون واکنشی به خبر حکم زندان سمیرا مرادپور نشان نداده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy