Friday, Apr 16, 2021

صفحه نخست » مدیران و اعضای شورای شهر آبادان خود را به جای پاکبان جا زدند

pakban_041621.jpgرئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای این شهر با قرار دادن نام خود در لیست پاکبانان دریافت کننده واکسن کرونا، از سهمیه واکسن آن‌ها استفاده کردند. او درادامه گفت، در شرایطی که افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسایی افراد برای همکاران ما که تزریق واکسن را انجام می‌دهند، مشخص نبوده و تنها بر اساس لیست ارسالی شهرداری، واکسن تزریق شده است

بی بی سی - شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به خبرگزاری صدا و سیما در ایران گفته است که طبق دستور وزارت بهداشت پاکبانان که وظیفه تمیز کردن شهر را به عهده دارند در اولویت دریافت واکسن هستند اما در فهرستی که مدیران شهرداری آبادان به مرکز تزریق واکسن فرستاده‌اند، نام مدیران شهری گنجانده شده است.

دولت ایران هنوز نتوانسته واکسن کووید-۱۹ متناسب با جمعیت تهیه کند و با کمبود شدید واکسن مواجه است.

دکتر سلمان‌زاده شب گذشته، پنج‌شنبه ۲۶ فروردین، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: "متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر واکسن را دریافت کرده‌اند."

به گفته این مقام پزشکی در استان خوزستان افراد چون هنگام دریافت واکسن ماسک به چهره داشته‌اند پرستاران چهره آنان را شناسایی نکرده‌اند اما "نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد."

موج چهارم شیوع کرونا و شیب تند آن همراه با کندی روند واکسیناسیون و شفاف نبودن دلایل حکومت ایران برای تامین نشدن واکسن باعث نگرانی‌های زیادی در جامعه ایران شده است.

تناقض‌های خرید واکسن در ایران

رهبر جمهوری اسلامی ایران ابتدا خرید واکسن بریتانیایی و آمریکایی را ممنوع اعلام کرد اما در نهایت محموله اول واکسن‌های وارد شده از کره جنوبی از طریق سبد کوواکس سازمان جهانی بهداشت همان واکسن‌های استرازنکا است که با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده است.

بعد از اظهارات رهبر ایران مقام‌های بهداشتی اعلام کردند که از طریق گزینه‌های دیگر از جمله چین و روسیه واکسن وارد خواهند کرد اما با وجود خرید 'اسپوتنیک وی ' از روسیه هم وعده واکسیناسیون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تا پایان اسفند ماه عملی نشد.

در همین حال حسن روحانی می‌گوید تحریم‌های آمریکا مانع خرید ۱۰ میلیون دوز واکسن شده است اما از طرفی بر خلاف رویه رایج که دولت‌ها مسئول تامین واکسن هستند، از شرکت‌های خصوصی خواسته که واکسن وارد کنند.‌

بسیاری از ایرانیان تصور می‌کنند که مسئولان جمهوری اسلامی واکسن زده‌اند و نگران جامعه نیستند. انتشار تصویر بعضی از مقام‌ها بدون ماسک و حضور در جمعیت به این تصور دامن زده است. تصوری که آنقدر فراگیر است که وزیر بهداشت ایران را به توضیح وا داشت تا بگوید "نه به آیت الله خامنه‌ای و نه به هیچکدام از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران هنوز واکسن کرونا تزریق نشده است."

ایران تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه و ۷۰۰ هزار دوز واکسن استرازنکا از سبد کوواکس و همچنین چند هزار واکسن سینوفارم چین وارد کرده است.

وزارت بهداشت ایران چهارشنبه اعلام کرد که تا کنون ۳۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۰۰ هزار و ۶۹۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۶۲ هزار و ۶۴۲ دوز رسیده است.

مقام‌های ایران گفته‌اند قرارداد خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک از روسیه قطعی شده است. همچنین ایران ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از کوواکس خریداری کرده که بیش از ۱۶ میلیون دوز آن هنوز تحویل داده نشده است. مراحل ساخت واکسن ایرانی هم در جریان است و وعده داده شده تا پایان خردادماه امسال آماده تزریق باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy