Friday, Apr 16, 2021

صفحه نخست » به دنبال شلیک دو موشک از غزه، نیروی هوایی اسرائیل مواضع نظامی در غزه را هدف قرار داد

B746C91C-FAB9-4715-8C09-EA778C7AEB81.jpegرادیو اسراییل

سازمان های ترور فلسطینی در غزه، شب گذشته یک بار دیگر موشکی را به سوی خاک اسرائیل شلیک کردند که در زمین باز سقوط کرد و آسیب جانی و یا زیان مالی وارد نیاورد. این دومین شب متوالی بود که خاک اسرائیل دوباره از نوار غزه مورد حمله موشکی قرار می گرفت.

در واکنش به این تجاوزکاری دوباره، سپیده دم امروز پرنده های نظامی اسرائیل بر فراز غزه به پرواز درآمدند و شماری از مواضع نظامی متعلق به سازمان های ترور فلسطینی را هدف قرار دادند و آن ها را ویران ساختند.

در این حمله، از جمله، یک پادگان آموزشی نیروهای مسلح حماس آسیب دید. همچنین یک پایگاه پرتاب موشک که در مرحله ساخت قرار داشت ویران گردید. در همین حمله، دهانۀ یکی دیگر از تونل های تهاجمی که حماس در حال ساخت آن بود منفجر شد. حماس تا کنون ده ها تونل زیرزمینی حفر کرده تا توسط آن ها بتواند مخفیانه وارد خاک اسرائیل شود و به کشتار شهروندان بپردازد.

با توجه به آن که اسرائیل سراسر مرزهای زمینی غزه را با برپایی تور سیمی احاطه کرده و با نصب دوربین های مدار بسته سراسر آن را زیر نظر دارند تا کسی از غزه وارد خاک اسرائیل نشود.

دو شب پیش نیز موشک دیگری از غزه به سوی خاک اسرائیل شلیک شد که آن هم به هدف اصابت نکرد و با برخورد با زمین منفجر شد.

هنوز معلوم نیست که این تحرکات جدید توسط کدامیک از گروه های تروریستی در غزه هدایت می شود. ولی اسرائیل همیشه اعلام داشته که حماس را مسؤول هرگونه تجاوزی می داند که از خاک غزه صورت می گیرد. زیرا حماس، به عنوان سازمانی که بر غزه حکومت می کند، از جمله مسؤول هرگونه تجاوزی از آن سرزمین می باشد.

در ماه های گذشته خط مرزی اسرائیل با غزه به طور نسبی آرام بوده، ولی احتمال می رود که رژیم ایران دوباره می خواهد با تحریک گروهی با نام جهاد اسلامی آزادی فلسطین که پول و اسلحه خود را از رژیم دریافت می کند، ناحیه را دوباره به آشوب بکشاند.

این حملات موشکی در شرایطی صورت گرفته که کورونا همچنان با سرعت زیاد در غزه در حال گسترش است و حمله به اسائیل وضع آن ها را دشوارتر می سازد..

از سوی دیگر، با آغاز ماه روزۀ رمضان، اکنون چند شب است که در بخش شرقی اورشلیم و در یکی از پررفت و آمدترین نقطه ها، گروهی از جوانان فلسطینی گرد می آیند و به سنگ پرانی و پرتاب فشفشه به سوی ماموران انتظامی می پردازند.

روز گذشته (آدینه) که نخستین جمعه ماه روزۀ رمضان بود، ده ها هزار نفر از فلسطینیان کرانه باختری، قصد داشتند با عبور از گذرگاه های امنیتی وارد اسرائیل شوند و خود را به مسجد الاقصی برسانند. ولی از ورود آنان جلوگیری شد. احتمال دارد که اغتشاشات دو شب گذشته، با این موضوع ارتباط داشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy