Thursday, Apr 22, 2021

صفحه نخست » "تقلید شرم‌آور حسن روحانی از ملکه معروف فرانسه"

دفتر حسن روحانی از «تحریف» اظهارات او درباره مصرف ماهی به جای مرغ انتقاد کرد

رادیو بین المللی فرانسه - علیرضا معزی معاون دفتر رییس‌جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه از «تقطیع و تحریف» بخشی از صحبت‌های روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی درباره مصرف ماهی به جای گوشت قرمز و مرغ انتقاد کرد و گفت: «جریان تحریف سخنان رییس جمهوری مخل آرامش روانی مردم است.»

معزی ادامه داد: «روحانی در بخشی از مراسم که مربوط به افتتاح ۱۵۰ طرح شیلات بود، در توضیحاتی مرتبط با طرح‌های افتتاح شده، از ارجحیت استفاده از گوشت آبزیان به گوشت قرمز بر اساس استانداردهای سلامت سخن گفت و ابراز امیدواری کرد عادت مصرف مردم به سوی این فرآورده‌های مغذی‌تر و مفیدتر تغییر یابد.»

معاون دفتر رییس‌جمهوری افزود: «رییس جمهوری پیش و پس از بیان این جملات، صریحاً تاکید کرد که اگر فرآورده‌ها با قیمت مناسب و به اندازه کافی عرضه شده و در اختیار مردم قرار گیرد، می‌توان انتظار چنین تغییری را داشت.»

او گفت: «با این حال جریان تحریف از دیروز با تقطیع جملات رییس‌جمهور و حذف بخش‌هایی که مربوط به ضرورت عرضه آبزیان به قیمت مناسب بوده است، ‌محتوای سخن را طوری بازنمایی می‌کنند که انگار روحانی در پی گرانی گوشت و مرغ و به عنوان راه حل، از مردم خواسته ماهی و میگو استفاده کنند.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در هفته‌های اخیر گرانی قیمت مرغ در ایران موجب صف‌های طولانی در شهرهای مختلف شده است.

پرویز فروغی دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران روز جمعه گفت: رد پای تحریم‌ها در مشکل نهاده‌های دامی و افزایش قیمت مرغ خیلی پررنگ نبوده و بیشتر از همه، سوءمدیریت تأثیرگذار بوده است.

او درباره مشکلات پیش روی تولید و عرضه نهاده‌های دامی گفت: دو متولی این موضوع (وزارت صمت و جهاد کشاورزی) خودشان هم با هم مشکل دارند و تولیدکننده بین این دو گرفتار شده و نمی‌داند که مشکلاتش را باید به کدام نهاد منعکس کند.

همچنین افشین دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک با اشاره به دلایل کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور اظهار کرد: در گوشت ۲ مصرف کننده عمده داریم که با افزایش قیمت گوشت، خانوار‌ها قدرت خرید ندارند. همچنین بخش دیگری از مصرف به علت ویروس کرونا و تعطیلی رستوران‌ها و مراکز گردشگری کاهش یافت.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک افزود: بنابر آمار سرانه مصرف گوشت قرمز از ۱۲ کیلو به ۶ کیلو گرم رسیده که علت اصلی آن را در نبود تقاضا و کاهش قدرت اقتصادی خانوار باید جست و جو کرد.

دادرس با بیان اینکه قیمت تمام شده دام به نرخ علوفه بستگی دارد، گفت: ۷۵ درصد هزینه‌های دامداری مربوط به خوراک است و با افزایش قیمت خوراک، نرخ گوشت در بازار افزایش می‌یابد. در شرایط فعلی دامداران به سبب نبود کشش بازار و عرضه کمتر از قیمت تمام شده تولید زیان می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy