Monday, Apr 26, 2021

صفحه نخست » نقش نخست وزیر هند در فاجعۀ کنونی این کشور غیرقابل انکار و بی اندازه است

india.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - در عرض بیست و چهار ساعت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۳۵۳ هزار نفر رسید و شمار کشته شدگان به سه هزار نفر نزدیک شد. سرعت اشاعۀ بیماری نظام سلامت هند را فلج کرده به طوری که از این پس این کشور قادر نیست به تنهایی از بحران جاری خود خارج شود. طی یک هفته بیش از دو میلیون نفر از مردم هند یعنی دو برابر بیش از هفتۀ قبل به بیماری کرونا مبتلاء شدند.

دیروز یکشنبه ایالات متحد آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان، روسیه و حتی پاکستان آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و انسانی به هند اعلام کردند.

کاخ سفید خبر داد که فوراً ترکیبات لازم را برای تولید واکسن به همراه تجهیزات پزشکی، دارو، پزشکان و کارشناسان خود را راهی هند می‌کند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در صفحۀ توئیتر خود نوشت: همانطور که هند در آغاز شیوع این بیماری به کمک آمریکا شتافت، آمریکا نیز مصمم است که در این لحظات دشوار به یاری هند بشتابد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

هم اکنون قطارها و پروازهای ویژه سرگرم انتقال تجهیزات پزشکی از سنگاپور و عربستان به هند هستند، در حالی که بیمارستان‌های هند با ارسال پیام‌های اضطراری هشدار می‌دهند که برای زنده نگه داشتن بیماران که در بخش مراقبت‌های ویژه با مشکلات تنفسی روبرو هستند، بیش از یکی دو سه ساعت اکسیژن ندارند.

برای مقابله با گسترش بیماری یک هفتۀ دیگر قرنطینه در دهلی نو تمدید شد، در حالی که کوره‌ها بی وقفه سرگرم سوزندان اجساد هستند. وضعیت بحرانی کنونی هند حُکم یک سیلی محکم را برای نخست وزیر ناسیونالیست این کشور، ناراندرا مودی، دارد. مسئولیت او در فاجعۀ کنونی غیرقابل انکار و بی اندازه است. ناراندرا مودی در فوریه گذشته در اقدامی تبلیغاتی پیروزی خود را بر ویروس کرونا اعلام کرد و به این ترتیب مدعی شد که این بیماری در کشور از بین رفته است. نخست وزیر هند نه فقط با زیارت هندوها در هیمالیا موافقت نمود، بلکه خودش نیز تجمعات تبلیغاتی گسترده‌ در منطقۀ بنگال-غربی برگزار کرد. ناراندرا مودی از توئیتر نیز خواست که پیام‌های منفی و انتقادی دربارۀ مدیریت او در بحران سلامت هند را حذف کند. در روزها و هفته‌های آینده هند بیشتر در انزوا خواهد بود. فهرست کشورهایی که مرزهای خود را به روی هند می‌بندند هر روز طولانی تر می‌شود. دیروز یکشنبه بیست و پنج آوریل دولت بنگلادش به مدت دو هفته مرزهای زمینی خود را به روی هند بست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy