Friday, May 14, 2021

صفحه نخست » پرسپولیس ۱ - استقلال ۰ + صحنه جنجالی دربی (+عکس)

derby_051421.jpgسرخ‌پوشان با تک گل آل‌کثیر موفق به کسب پیروزی ارزشمندی در دربی شدند تا صدرنشین لیگ برتر شوند.

پیام یونسی‌پور - ایران وایر

«پرسپولیس» موفق شد در اولین دربی سال ۱۴۰۰، با تک گل «عیسی آل‌کثیر»، پیروز دربی پایتخت شود. پرسپولیس با این پیروزی به صدر جدول رفت و «استقلال» با یک بازی کمتر نسبت به «سپاهان» و پرسپولیس، در رده پنجم جدول قرار گرفت.

در دومین دقیقه نیمه اول، نخستین صحنه مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس ثبت شد.

***

صحنه جنجالی دربی: پنالتی استقلال سوخت؟

در همان دقیقه سوم بازی، یک صحنه مشکوک درون محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.

به گزارش ورزش سه، بازی استقلال و پرسپولیس هر چقدر در دقایق اولیه طوفانی و سریع آغاز شد، در پایان نیمه اول آن تب و تاب و سرعت بالایش فروکش کرد تا پس از سه دربی که در نیمه نخست شاهد حداقل یک گل بودیم، 45 دقیقه نخست این شهرآورد بدون گل به پایان رسید.

1.jpg2.jpgعلیرضا اکبریان که برای نخستین بار قضاوت شهرآورد تهران را برعهده گرفته است، به نظر می رسد بازی را با یک اشتباه بزرگ آغاز کرد. در دقیقه سوم مسابقه شاهد یک صحنه مشکوک به پنالتی درون محوطه جریمه پرسپولیس بودیم که داور بازی دستور به ادامه بازی داد.

ارسال خوب مهدی پور به قایدی رسید و این بازیکن که محمدحسین کنعانی زادگان را در کنار خودش می دید، پس از چند متری مشایعت با توپ، به درون محوطه جریمه رسید و پس از یک چرخش، رویش را به سمت دروازه پرسپولیس برگرداند که در این لحظه پس از برخورد با وحید امیری درون محوطه جریمه سرنگون شد.

3.jpgبازبینی تصاویر آهسته نشان می داد که وحید امیری برای گرفتن توپ قایدی اقدام کرد ولی بازیکن پرسپولیس پایش را روی پای چپ مهدی قایدی گذاشت و موجب سرنگونی مهاجم بوشهری استقلالی ها شد.

علیرضا اکبریان که کمی هم از این صحنه دور بود، خطایی تشخیص نداد تا بازی ادامه پیدا کند. تصاویری که توسط دوربین امیرحسین خیرخواه عکاس ورزش سه شکار شده است، نشان می دهد امیری درون محوطه جریمه، پای قایدی را لگد کرده است. صحنه ای که می توانست یکی از زودهنگام ترین پنالتی های تاریخ دربی را به ارمغان بیاورد.

ایران وایر - استقلال برای نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس به قدرت وریا غفوری در سمت راست خود و فرارهای سرعتی مهدی قائدی چشم دوخته بود. همین‌طور به نظر می‌رسید بازیکنان استقلال نیم نگاهی هم به خطاهای احتمالی پشت محوطه جریمه پرسپولیس داشتند.

پرسپولیس نیز بی‌میل به استفاده از سمت چپ قدرتمند هجومی خود نبود. هرچند که بارها حمله کرد و بارها با سد مدافعان استقلال مواجه شد. استقلال به محض از دست دادن توپ، به فاز و لاک دفاعی می‌رفت و عبور از لایه‌های دفاعی‌ آن آسان نبود.

نیمه اول بدون گل به پایان رسید و تیم‌ها در این نیمه بیشتر هم‌دیگر را برای رسیدن به نیمه دوم محک زدند.

نیمه دوم با تغییری در ترکیب پرسپولیس آغاز شد. یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت در قلب خط میانی‌ خود تغییراتی ایجاد کند. کمال کامیابی‌نیا بیرون رفت و «میلاد سرلک» جای او را گرفت. هم‌چنین «فرشاد فرجی» جای سیامک نعمتی را در دفاع راست گرفت.

سرمربی پرسپولیس برخلاف گذشته سنت‌شکنی کرد و خیلی زود بازیکنان ضعیف خود را بیرون کشید.

دومین دقیقه نیمه دوم هم به نام مهدی قائدی ثبت شد. این بار فرارش از قلب خط دفاعی استقلال و ضربه‌ای که زد، حامد لک را به واکنش وا داشت.

اما پرسپولیس دقیقه ۵۵ نخستین گل بازی را وارد دروازه استقلال کرد. عیسی آل‌کثیر از توپ ریباندی که دروازه‌بان استقلال به صورت ناقص دفع کرده بود، نهایت بهره را برد و دروازه حریف را باز کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بازیکنان و کادر فنی استقلال معتقد به آفساید بودند و باز هم به تیم داوری اعتراض کردند. مهم‌ترین اتفاق پس از این گل، فریادهای فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال بود. پس از آن‌که عیسی آل‌کثیر گل‌زد و دقیقه‌ای بعد مصدوم شد، سرمربی استقلال با فریادهای خود از کنار زمین می‌خواست که توپ را بیرون نزنند. این تصمیم کادر فنی استقلال با اعتراض یحیی گل‌محمدی همراه شد. اعتراض سرمربی پرسپولیس هم برای او یک کارت زرد به همراه داشت.

در تمامی دقایقی که از بازی گذشت، اعتراض به داوری، تاکتیک برتر دو تیم بود. هر یک بیشتر بر سر داور فریاد می‌کشیدند، گویی شانس بیشتری هم برای موفقیت خود قائل می‌شدند.

پرسپولیس پس از گل‌زنی مقابل استقلال، این بارعقب نکشید و هم‌چنان به دروازه حریف چشم داشت. استقلال هم سعی می‌کرد در زمان تصاحب توپ هرچه سریع‌تر از سد دفاعی پرسپولیس با پاس‌های کوتاه یا بلند عبور کند.

این تلاش استقلال تا دقیقه ۸۰ سودی برای این تیم نداشت. استقلال با به زمین فرستادن «داریوش شجاعیان» در ۱۰ دقیقه پایانی، سعی کرد کنترل توپ را روی زمین در اختیار بگیرد و از فضاهای خالی خط میانی و دفاعی پرسپولیس استفاده کند. از این نقطه زمانی به بعد، استقلال مالک توپ و میدان شد و پرسپولیس برای حفظ برتری شکننده‌اش به لاک دفاعی رفت.

دقیقه ۸۳ استقلال تا یک نفسی گل تساوی پیش رفت. اما ضربه سر سیاوش یزدانی را «علی شجاعی» تازه وارد از روی خط دروازه بیرون کشید.

فرهاد مجیدی با به زمین فرستادن «آرمان رمضانی»، مهاجم نیم فصل اول پرسپولیس، تمام توانش را برای فرار از شکست به کار برد.

دقایق پایانی، درگیری‌های شفاهی به درگیری‌های فیزیکی رسیدند. خطای محمد نادری روی مهدی ترابی، به درگیری بازیکنان و مربیان دو تیم در زمین استقلال انجامید. نتیجه این درگیری، اخراج فرشاد فرجی از زمین بازی بود.

در حالی که داور بازی پنج دقیقه زمان تلف شده اعلام کرده بود، در نهمین دقیقه وقت اضافه، سوت پایان بازی به صدا درآمد تا فرهاد مجیدی نخستین شکست خود به عنوان سرمربی استقلال و یحیی گل‌محمدی اولین برد خود به عنوان سرمربی در داربی را تجربه کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy