Sunday, May 2, 2021

صفحه نخست » موج حملات سایبری به کمپانی‌های اسرائیلی، آیا هکرهای ایرانی مسئول آن هستند؟

je.jpg رادیو پیام اسرائیل - در روزهای اخیر چند شرکت بزرگ اسرائیلی هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند و برخی از آشنایان امور ارزیابی می‌کنند که این اقدام توسط هکرهای ایرانی بوده که یا از سوی رژیم این ماموریت را داشته‌اند و یا افراد و گروه هایی هستند که قصد باج گیری داشته‌اند.

هیچ یک از شرکت‌های مورد حمله دولتی نبوده و از این رو احتمال آن که ارتش سایبری رژیم به چنین اقدامی دست زده باشد، ضعیف است.

یکی از شرکت‌های بازرگانی اسرائیلی که هدف حمله سایبری قرار گرفت "اچ‌اند ام" نام دارد. کمپانی دیگری که به امور لجستیک می‌پردازد و وریتاس نام دارد توسط هکرها آسیب دید. این هکرها که خود را "بِت بُرون" می‌خوانند ادعا می‌کنند که یکصد و ده گیگابایت از اطلاعات شرکت اچ‌اند‌ام و ده گیگابایت از اطلاعات شرکت وریتاس را به سرقت برده‌اند.

یک کارشناس حملات سایبری اسرائیل به نام شای پینسکر که شرکتی برای دفاع در برابر حملات سایبری دارد به خبرنگاران گفت که احتمال می‌دهد این حملات توسط گروه‌های هکری در داخل ایران انجام گرفته است. ولی برای اثبات این احتمال سند قانع کننده‌ای ارائه نکرد.

در ماه‌های اخیر اتهامات زیادی از جانب کشورهای مختلف درباره حملات ارتش سایبری رژیم ایران عنوان شده است. ایالات متحده اعلام داشته که رژیم ایران می‌کوشد در افکار عمومی آمریکا و امور انتخاباتی آن، در کنار روسیه و چین، دخالت کند. آخرین اتهام در این زمینه از جانب دولت بریتانیا انتشار یافت که اعلام داشت رژیم یران می‌خواهد با حملات سایبری، در انتخابات اسکاتلند تاثیرگذار باشد.

حملات سایبری به کمپانی‌های اسرائیلی از دو هفته پیش آغاز گردیده است. در یک گزارش آمده است که در شش ماه اخیر بیش از هشتاد شرکت اسرائیلی در معرض حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

یکی از نهادهای اسرائیلی که چند ماه پیش هدف حمله سایبری قرار گرفت، دانشگاه بن گوریون در جنوب اسرائیل بود که یک دانشگاه نسبتا جدید محسوب می‌شود و از جمله دارای رشته تدریس زبان فارسی می‌باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy