Tuesday, May 4, 2021

صفحه نخست » سازش برجامی و تبدیل خطر منطقه‌ای صنعت تروریسم، گروگانگیری، راهزنی و باج خواهی، به خطر بزرگ جهانی، علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr.jpgاین دکترین منطقه‌ای جمهوری اسلامی است. که اگر چاره‌ای نیاندیشده و با این شرارت‌های عصر توحش، مماشات گردد. با همه جا گیر شدن آن، سنگ روی سنگ بند نشده و صلح جهانی به خطر خواهد افتاد. یعنی احیای راهزنی و گروگانگیری و باجگیری عصر حجر، در قرن بیست و یک، به خصوص آنجا که سربار پاسدار رضایی، نقشه این راه را چنین توصیف می‌کند: گروگانگیری هزار تبعه آمریکایی و مطالبه میلیاردها دلار، در ازای آزادی آنها.

آنچه که از تفاهم برجامی در وین پرده برداری شده، تکرار ماه عسل روابط برجامی اوباما-خامنه‌ای در سال ۲۰۱۵ با واسطه گری ظریف و این بار، ماه عسل روابط بایدن - خامنه‌ای، بعد از شش سال از ماه عسل اول می‌باشد. قرار بود مسائلی چون موشک، تروریسم، جنگ‌های نیابتی، نقض فاحش حقوق بشر در ایران، همزمان با مذاکرات اتمی، مطرح و جلو شرارت‌های رژیم به منطقه و جامعه جهانی، با برجام جامع الشرایط، به عنوان چند بسته مرتبط با هم، گرفته شود. اما حاصل مذاکرات تنگاتنگ آمریکا با واسطگی دو ارباب روسی و چینی رژیم تهران، منجر به پذیرفتن تعهد از سوی ظریف در پاسخ به سئوال کلیدی آمریکا گردید. تا با پذیرش این شرط، به هر یک از مسائل مزبور بطور جداگانه رسیدگی شود.
ایراد آمریکا به ظریف این بود. که به عنوان یک وزیر خارجه، در تفاهم بر جامی، باید در حسن اجرای آن نظارت می‌کرد. اما با چشم پوشی و نقض این تعهد و صرف پولهای حاصله از برجام و رفع تحریم‌ها، توسط سپاه قدس در جنگ‌های منطقه‌ای از سوریه تا یمن، بر خلاف انتظار طرفین برجام بوده و اکنون نیز بیم تکرار ماجرای بر جام اول، در پروسه تشدید جنگ‌های نیابتی بعد از احیای آن، همچنان باقی است. در نتیجه با قبول تعهد از سوی ظریف، مقرر گردید:
-حل و فصل مسئله موشک پرانی و فعالیت‌های پنهان هسته‌ای رژیم، بعهده اسرائیل گذاشته شده، که مجاز است. از خود دفاع و هرگونه تهدید به نابودی خود را، در نطفه خفه کند.
-حل و فصل مسائل فیمابین کشورهای منطقه، طی مذاکرات جداگانه ظریف با مقامات منطقه و در راس آن سعودی‌ها، در راستای بررسی جنگ‌های نیابتی و تفاهم رژیم، در حصول به به یک توافق مرضی الطرفین.
-دو مسئله حیاتی الف: پدرخواندگی تروریسم اسلامی. ب: نقض فاحش حقوق بشر در ایران از سوی رژیم. در حال حاضر با وعده‌های شفاهی، از محوریت مذاکرات جاری، خارج و به بعد و بررسی - نظارت بر رفتار رژیم، در آینده، موکول، اما مقرر گردیده تحریم‌های مربوط به این دو پروسه، علیه بانک مرکزی رژیم، به نحوی لغو، یا به عهده تعویق گذاشته شود.
-نتایج مالی بازگشت به برجام و تعهدات مربوطه: دریافت چهارصد میلیون دلار در ازای آزادی گروگان انگلیسی، هفت میلیارد دلار برای آزادی زندانیان آمریکایی. نود میلیارد دلار دست خوش برای بازگشت به تعهدات برجامی
طرف آمریکایی- اروپایی برجام، تکرار اقدامات مشابه قاسم سلیمانی در منطقه پس از توافق ۲۰۱۵ از سوی جانشین وی در برجام ۲۰۲۱ را مانعی عمده برای قانع کردن افکار عمومی شهروندان خود و جامعه بین المللی نام برده و خواهان تعهد عملی، برای عدم تکرار این پروسه، از سوی وزیر خارجه رژیم، که برابر قوانین مربوطه، مسئول و عهده دار اجرای تفاهم چند جانبه است، گردیده، که ظریف با اظهارات اخیرش در نوار کذایی و عکس العمل حساب شده و نرم و نه چندان تند خامنه‌ای، این قضیه با تاکید دوباره، بر جنگ زرگری جناحین قدرت، یعنی اصولگرا و اصلاح طلب و احیای برنامه پلیس خوب و پلیس بد، رفع و رجوع به عمل آمد. با القای این مطلب به آمریکایی‌ها، که رهبر رژیم، با ظریف در افتاده، پس یاید هوای وی، در مذاکرات فی مابین را داشت. تا نتیجه حاصله، به تقویت جناح ظریف منجر گردد. آن چه مسلم است. بایدن خواهان رفع همه تحریم‌ها است. اما با قانون catsa- گاتسا (مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم، شامل جمهوری اسلامی، روسیه و کره شمالی) که زمان ترامپ به تصویب کنگره رسیده، مواجه است. که قصد دارد، به نحوی آن را دور بزند.
هر دو طرف، برای آرام کردن جو مخالفت با مذاکرات و احیای برجام و لغو تحریم‌ها، با تبلیغات سنگین، به دروغ درمانی و شستشوی مغزی افکار عمومی و هدایت این افکار به مسیر مطلوب و مورد نظر خود، توسل جسته و از همه خطرناک تر لغو لیست افراد و شرکت هایی است. که بعد از برجام اوباما در ۲۰۱۵ عامل انتقال و تحویل پول و اسلحه به تروریست‌ها، در راستای گرم نگهداشتن حمام خون‌های منطقه بوده‌اند.
تفاهم وین موجب تشویق صنعت گروگانگیری، تروریسم، جنگ‌های نیابتی و سرانجام تولید بمب اتمی با درآمدهای کلان میلیاردی در صحنه بین الملل از سوی دیگر نیروهای اهریمنی، شرور، خواهد شد. آقای بایدن، لطفا به بشریت رحم و به این رژیم ضد بشری و بی رحم امتیاز ندهید. مماشات نکنید. همین امروز هم این کار را بکنید چون فردا دیگر، خیلی دیر خواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy