Thursday, May 20, 2021

صفحه نخست » احمدی‌نژاد: نقشه‌هایی برای انتخابات کشیده شده که آنها را افشا خواهم کرد

ann_052021.jpgاحمدی‌نژاد مسئولان عالی ایران را از خروش مردم برحذر کرد

العربیه - محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران با حمله به سخنان عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان که گفته بود «عدم حضور مردم در انتخابات تاثیری در مشروعیت نظام ندارد»، برای بار چندم از وجود نقشه‌هایی برای «مهندسی انتخابات» سخن گفت و تهدید کرد آنها را افشا خواهد کرد.

احمدی‌نژاد که چهارشنبه 29 اردیبهشت، در جمع هوادارانش در شهرستان «آستانه اشرفیه» سخنرانی می‌کرد، با انتقاد شدید از این سخنان کدخدایی اظهار داشت: «این حرف، خیلی جدید بود؛ می‌گوید اگر مردم هم شرکت نکنند، تاثیری در کار ما ندارد، عجب! ملت چگونه باید بگوید ما این مسیری را که شما انتخاب کرده‌اید، قبول نداریم؟ می‌گویند اگر اعتراض کردید که ضد انقلابید. اگر اعتراض نکردید، رای هم ندادید، اصلا مهم نیست، رای ندهید. این روحیه از کجا پیدا شده است؟»

افشای نقشه‌های پشت پرده

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران با تاکید بر این که با تهدیدهای شورای نگهبان «جا نخواهد زد» از وجود سناریوهایی برای «مهندسی انتخابات» گفت و تهدید کرد: «من از نقش‌های پشت پرده خبر دارم، اما اگر الان بخواهم آنها را رو کنم، آنها بدلش را به ملت می‌زنند ولی در آینده نزدیک، همان نقشه‌ها را هم برایتان افشا خواهم کرد. چه کسانی با چه کسانی قرار گذاشته‌اند و می‌خواهند چه بلاهایی سر ملت بیاورند.»

او با تاکید مجدد بر عدم مشارکت در انتخابات در صورت رد صلاحیتش گفت: «ما رفتیم وزارت کشور ثبت نام کردیم، آنجا من چند کلمه صحبت کردم. گفتم ملت را کنار زدید، قبلا ما را دو بار کنار گذاشته‌اید، به احترام مردم چیزی نگفتیم ولی مثل اینکه رویه شده است. گفتم اگر این بار هم مرا کنار بگذارید، دیگر رای نمی‌دهم.»

ولایت‌ مطلقه در برابر رئیس جمهوری

احمدی‌نژاد سه‌شنبه 28 اردیبهشت، در جمع دیگری از هوادارانش با اشاره به تغییر قانون اساسی ایران با هدف تمرکز قدرت نزد «ولایت فقیه» و کاهش اختیارات رئیس جمهوری، گفت: « يک كلمه به قانون اساسی (ولايت مطلقه فقيه) اضافه كردند دو تا كتاب برای خودشون اختيارات نوشتند بعد برای رئيس جمهور می‌گویند همينه. وضعيت كشور محصول همين تفكر هست.»

هرگز و هرگز شرکت نخواهم کرد

پیش از این رئیس جمهوری سابق ایران با تاکید بر این که در صورت رد صلاحیت «هرگز و هرگز» در انتخابات شرکت نخواهد کرد، اعلام کرده بود: «وقتی دارند بی‌دلیل دایره انتخاب مردم را محدود می‌کنند و نمی‌خواهند اجازه بدهند آن چیزی که مردم می‌خواهند محقق شود و افراد را رد می‌کنند، من به چه دلیل باید شرکت کنم؟»

احمدی‌نژاد که در 22 اردیبهشت، به همراه صدها نفر از هوادارانش برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفته بود پس از ثبت نام تهدید کرد در صورت رد صلاحیت، انتخابات را تحریم خواهد کرد و از هیچ نامزدی حتی دوستان نزدیکش حمایت نخواهد کرد.

در بازه زمانی پنج روزه ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ایران، 592 نفر که تقریبا همه آنها از مقامات و مسئولان سابق و کنونی جمهوری اسلامی هستند، داوطلب انتخابات شدند.

شورای نگهبان از 26 اردیبهشت، به مدت حداکثر 10 روز به بررسی صلاحیت نامزدها بر اساس شرایط جدید که به تصویب مجلس نرسیده است، اقدام خواهد کرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران جمعه 28 خرداد برگزار خواهد شد.

طبق نظرسنجی‌ها، این دوره به دلایل متعدد سیاسی و اقتصادی شاهد کاهش شدید و معنادار رای‌دهندگان خواهد بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy