Saturday, Jun 12, 2021

صفحه نخست » همتی لیست ۱۱ بدهکار عمده بانکی را تحویل رئیسی داد تا آن را در جریان مناظره اعلام کند

debate_061221.jpgآخرین دور مناظره‌های کاندیداها برای شکستن فضای سرد انتخاباتی

پیش‌بینی می‌شود نرخ مشارکت در انتخابات پیش رو کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت

در حالی که بسیاری از رسانه‌های داخلی اذعان کرده‌اند مناظره‌های تلویزیونی نتوانسته فضای سرد انتخاباتی در ایران را گرم کند امروز شنبه 22 خرداد سومین و آخرین مناظره میان نامزدها برگزار می‌شود.

همتی: مدت‌ها پیش از ریزش بورس به رئيس جمهور و رهبر نامه نوشتم و درباره ریزش هشدار دادم

یورونیوز - همتی صحبت‌هایش را با حمله به جلیلی آغاز کرد و گفت: «آقای جلیلی که ۱۰ سال کشور را به مذاکرات بی‌فایده و بیانیه‌خوانی‌هایت معطل کردی. حالا می‌گویید با چند کشور مسئله را حل کنیم؟»

همتی اضافه کرد: «مگر چین و عراق بهترین دوستان ما نیستند؟ اینها هم پول ما را نمی‌دهند و می‌گویند اول باید مذاکرات تکلیفش روشن شود. آن‌وقت شما می‌گویید بدون مذاکرات می‌خواهید مسئله را حل کنید؟»

همتی همچنین خطاب به زاکانی گفت: «همانطور که پیشتر گفتم پاسخ کاندیدای پوششی زاکانی را نمی‌دهم و پیش‌تر هم اعلام کرده‌ام.»

همتی در ادامه با نشان دادن نامه‌ای مدعی شد مدت‌ها پیش از ریزش بورس دو نامه به رئیس جمهور و رهبر فرستاده و هشدار داده که نباید مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

رئيس پیشین بانک مرکزی همچنین در پایان از صندلی خود بلند شد و گفت... 11 نفر 15 سال پیش وام گرفتند به اندازه 90 هزار میلیارد؛ من لیست 11 نفر را همین الان میدم به رئیسی؛ اقای رئیسی همین الان خودت این اسامی را اعلام کن

همتی لیست 11 بدهکار عمده بانکی را تحویل رئیسی داد

***

محسن مهرعلیزاده، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، از ابراهیم رئيسی خواست که از رهبر جمهوری اسلامی برای افرادی که در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ بازداشت شده‌اند، عفو بگیرد.

او گفت تعداد افراد بازداشت شده مشخص نیست و خانواده این افراد نگران هستند و آقای رئيسی که این روزها با مردم مهربان شده است، باید در عمل حرفش را ثابت کند.

***

محسن مهرعلیزاده گفت یکی از دغدغه اصلی از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و دولت است. او گفت که مرجعیت رسانه به دلیل عملکرد صدا و سیما از تهران به لندن منتقل شده و کمتر از ۱۰ درصد از مردم اخبار را از تلویزیون دریافت می‌کنند و این سازمان نماینده اقلیت هم نیست

رئيسی: برجام را یک دولت مقتدر می‌تواند اجرا کند نه شما

ابراهیم رئيسی صحبت‌های خود را در خصوص سفر به اهواز آغاز کرد و اعلام کرد که این سفر بعد از استعلام از وزارت بهداشت و دریافت مجوزهای لازم صورت گرفته است.

او در ادامه به فهرستی که همتی در اختیار او قرار داد اشاره کرد و گفت:«خوب است ایشان بررسی کند که آیا ما این اسامی را به جرایمشان رسیدگی کرده‌ایم یا خیر. به هر حال خوب است که آقایان قدری به رسانه‌های مراجعه کنند.»

آقای رئيسی همچنین در خصوص اف ای تی اف اعلام کرد: «این ذهن خوانی را شما از کجا آورده‌اید. این قرادادی است که بیشتر مواردش اجرا شده و یکی دو مورد آن در مجمع در حال بررسی است. ما تابع منافع ملت هستیم. اگر منافع ملت را تامین کند حتما آن را اجرا خواهیم کرد و اگر هم تامین نکند حتما آن‌را اجرا نخواهیم کرد.»

او در پایان در خصوص برجام گفت: «من به صراحت می‌گویم نگاه ما به برجام به عنوان قراردادی که با ۹ بند از سوی رهبری تایید شده عمل می‌کنیم. مانند تعهدی که همه دولت ها باید به آن پایبند باشد عمل خواهیم کرد. اما برجام را شما نمی‌توانید اجرا کنید برجام را یک دولت مقتدری می‌تواند اجرا کند.»
رئيسی در پایان گفت: «اقتدار خارجی، امتداد اقتدار داخلی است. مرغ و تخم مرغ و جوجه کشی و مشکلات اینطوری نمی‌تواند اقتدار بیافریند.»

جلیلی: من تحریم را بی‌اثر می‌کنم و دشمن را هم پشیمان می‌کنم

آقای جلیلی در صحبت‌هایش به موضوع تحریم اشاره کرد و گفت مسئله سیاست‌های کاندیداها در قبال تحریم‌ها یکی از مسائل کلیدی است که باید در نظر گرفته شود.

جلیلی مدعی شد دولت روحانی نتوانسته در مذاکرات موفق باشد و تنها به افزایش تحریم‌ها انجامیده است.

او همچنین به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: «طرف مقابل با پررویی می‌گوید حتی اگر توافق شود تحریم‌های بسیاری دیگر باقی بماند و باز هم تحریم‌ها می‌تواند بازگردند.»
او همچنین وعده داد که کاری خواهد کرد که نه تنها تحریم ها را بی‌اثر خواهد کرد بلکه دشمن را به پشیمانی می‌رساند.
جلیلی در پایان گفت برجام یک چک بلامحل بوده است.

رضایی: نمی‌شود یک کاندیدا را با انتشار یک نوار کنار بگذارند و کس دیگری به جایش بیاید

محسن رضایی، دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به یک نزاع سیاسی در داخل ایران اشاره کرد و افزود: « این نزاع سیاس که ابتدا داخلی بود و بعد نفوذی‌ها وارد بازی شدند و بزرگ‌تر شد، باعث شد وقت کشور گرفته شود و مشکلات اساسی کشور معلوم نشود.»

آقای رضایی در ادامه به صورت تلویحی به ماجرای انتشار نوار صوتی جواد ظریف اشاره کرد و افزود: «اینکه نمی‌شود یک نفر را با انتشار یک نوار از صحنه انتخابات حذف کنند و فرد دیگری را به جایش بگذارند.»

او در ادامه گفت: «دولت ما با اقتدار، نظم و آرامش را در جامعه مستقر خواهد کرد. دولت ما این آلودگی‌ها و نفوذی‌هایی که با دعوای زرگری وقت کشور را می‌گیرند، بیرون خواهد ریخت.»

قاضی‌زاده هاشمی: باید تغییرات اساسی در ساختار حکمرانی ایجاد کنیم

بخش دوم صحبت‌های مناظره سوم با اظهارات امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آغاز شد.

او گفت: «عده‌ای به جای این‌که تومورهای بدخیم را جراحی کنند و دولت‌ها پا را از روی گردن مردم بردارند، پا بر گردن مردم می‌گذارند.»
نایب رئیس مجلس همچنین اظهار داشت که دولت روحانی فرصت و اختیاری که داشت را با بد مذاکره کردن از بین برد.

او در پایان گفت که باید تغییر حکم‌رانی به سمت مردم اتفاق بیافتد، مثل اتفاقی که ابتدای انقلاب رخ داد.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy