Tuesday, Jul 13, 2021

صفحه نخست » واکنش نماینده زاهدان به فحاشی وزیر بهداشت

maleki_061221.jpgنماینده زاهدان: وزیر بهداشت مراقب بهداشت روان و دهانش باشد

مالکی به آمارهای وزارت بهداشت در مورد امکانات سیستان و بلوچستان اعتراض دارد

العربیه - با ادامه درگیری‌های لفظی شدید نماینده زاهدان و وزیر بهداشت ایران، فداحسین مالکی در توییتی نوشت «مراقب بهداشت روان و دهانتان باشید آقای وزیر بهداشت.»

او تاکید کرده است که آمارهای ارائه شده توسط وزارت بهداشت درباره امکانات بهداشت و درمان سیستان‌و‌بلوچستان «دروغ» و «غلط» است و در پاسخ به اعتراض او با «هتاکی» مواجه شده است.

فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس ایران، شب گذشته 21 تیر، در جلسه ستاد مقابله با کرونا در این استان که به صورت زنده از شبکه تلویزیونی «هامون» پخش می‌شد، نسبت به بحرانی بودن وضعیت مردم این استان و نبود امکانات سخن گفت.

در این جلسه مالکی به عواقب حقوقی و قضایی وزارت بهداشت در مورد تصمیم‌های این ارگان در مورد سیستان و بلوچستان اشاره کرد و سعید نمکی وزیر بهداشت در پاسخ گفت: «ما را از این چیزها نترسانید، ما روی مین هستیم.»

با ادامه درگیری لفظی بین این دو مسئول در برنامه زنده تلویزیونی نماینده زاهدان اضافه کرد: «ما اجازه نمی‌دهیم هرکس و ناکسی به مردم استان ما توهین کند» و از وزیر خواست تا از مردم این استان عذرخواهی کند.

سعید نمکی نیز با عصبانیت فراوان در پاسخ به این نماینده مجلس از کلمه رکیکی استفاده کرد.

این اولین بار نیست که مسئولان وزارت بهداشت زبان به توهین و هتاکی باز می‌کنند.

چندی پیش کیانوش جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در یک توییت برای افرادی که به نحوه توزیع واکسن و گرانی واکسن ایرانی اعتراض کرده بودند از واژه‌ «پفیوز» استفاده کرده بود.

بعد این تویین علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری، از شکایت شماری از خبرنگاران ایران از کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در پی اظهارات توهین‌آمیز او به منتقدان در مورد واکسن ایرانی خبر داد.

این درگیری‌های لفظی در حالی رخ می‌دهد که وضعیت بهداشتی و درمانی مردم در سیستان و بلوچستان مقابل بیماری کووید-19 در شرایط بحرانی قرار دارد.

یک‌شنبه 20 تیر، نیز مهدی شمس‌آبادی، دادستان سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت بحرانی این استان اعلام کرد: «سردخانه ها از جنازه پر شده و واقعیتی است که نمی توان انکار کرد.»

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس ایران نیز درباره ضعف زیرساخت‌ها در این استان گفت: «براساس شاخص‌های وزارت بهداشت از پهنه جاسک تا راسک باید 1500 تخت بیمارستانی داشته باشیم این درحالی است که تعداد تخت‌های بیمارستانی این منطقه به 300 عدد هم نمی‌رسد.»

روزانه بیش از 1200 مورد ابتلای جدید در استان سیستان و بلوچستان شناسایی می‌شود که به گفته سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، «طی 2 سال گذشته این آمار بی‌سابقه بوده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy