Saturday, Aug 21, 2021

صفحه نخست » نماینده مجلس: از شش ماه پیش همه می دانستیم رئیسی رئیس جمهور می شود

namayande_082121.jpgبی بی سی - مجلس شورای اسلامی در ایران بررسی وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید این کشور را آغاز کرده و یک نماینده در جریان نطق خود به تندی از آقای رئیسی و وزرای پیشنهادی اش انتقاد کرده است.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس در نطق خود از معرفی نشدن افراد مناسب انتقاد کرده و گفته است که "از شش ماه پیش همه می دانستند ابراهیم رئیسی رئیس جمهور می شود اما چگونه تیم مناسبی برای معرفی کابینه نداشته است؟"

آقای محمودزاده از معرفی نشدن وزیر پیشنهادی از میان زنان و از میان مسلمانان سنی انتقاد کرده و گفته "در دولت آقای رئیسی هم میلیون‌ها شهروند اهل سنت نادیده گرفته شدند... آیا در جامعه عظیم اهل سنت انقلابی کرد، بلوچ و عرب، فردی وجود نداشت که به عنوان وزیر در کابینه معرفی شود".

نماینده مجلس ایران خطاب به آقای رئیسی گفته "خوب می‌دانید که زنان ۵۰ درصد جامعه هستند لذا این سئوال مطرح است که چرا ۵۰ درصد زنان در کابینه سیزدهم جا ندارند. در ابتدای انتخابتان اعلام کردید سامانه نظرسنجی برای انتخاب مدیران توانمند راه‌اندازی می‌شود اما این شیوه زمانی مثبت بود که به نتایج آن نیز عمل می‌شد؛ آیا در سامانه مذکور از جناح‌های دیگر فردی وجود نداشت که به عنوان وزیر معرفی شود".

آقای محمودزاده گفته "تورم بالای ۴۴ درصد، نقدینگی، نرخ بیکاری بالا، کسری بودجه، آمار ۳۲ درصدی خانواده‌های زیر خط فقر، خشکسالی، خاموشی‌های مکرر، شرایط اقتصادی بین‌المللی و ... مشکلاتی را پدید آورده است لذا برای مدیریت کشور نیاز به انتخاب افراد توانمند و اجرایی بود که با شجاعت و هماهنگی فعالیت می‌کردند که متأسفانه کابینه شما فاقد تجربه کافی و سابقه است".

"مخالفت کمیسیون آموزش با وزارت حسین باغگلی نامزد وزارت آموزش و پرورش"

وی گفته برخی از وزرای پیشنهادی برای اولین بار یکدیگر را در راهروها و کمیسیون های مجلس دیدند و از ابراهیم رئیسی انتقاد کرده‌اند که چرا آنها را پیش از این با هم آشنا نکرده است.

آقای رئیسی امروز با حضور در صحن علنی مجلس از وزرای پیشنهادی خود دفاع کرد و گفت آنها را بر اساس نسبت های فامیلی و دوستی انتخاب نکرده است.

مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آقای رئیسی شیفت های کاری خود را افزایش داده است.

امروز نمایندگان در نوبت عصر صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت و آموزش و پرورش را بررسی کردند. رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مخالفت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد. آقای باغگلی هفته گذشته در یک رای گیری غیررسمی موفق به کسب رای اعتماد نشده است.

جلال رشیدی کوچی، سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس هم در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفته است "مشکلات آموزش و پرورش مشکلات بزرگی است، انتظار بود برای رفع این مشکلات فردی بزرگ و با تجربه و با تخصص کافی و لازم در حیطه آموزش و پرورش معرفی شود که متاسفانه این انفاق رخ نداد".

در شروع بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، نظم صحن علنی به هم ریخته بود که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و علی نیکزاد نایب رئیس از نمایندگان مجلس می خواستند سرجاهای خود قرار بگیرند.

پیش بینی می شود مجلس تا روز چهارشنبه به بررسی های خود خاتمه دهد و جلسه رای اعتماد برگزار شود.

رای گیری بر اساس حروف الفبای نام وزارتخانه ها انجام می شود و هر وزیر پیشنهادی برای وزیر شدن نیازمند کسب اکثریت مطلق نمایندگان حاضر در جلسه هستند.

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار تشکیل فوری کابینه آقای رئیسی شده است اما در رای گیری غیررسمی نمایندگان که هفته گذشته برگزار شد به غیر از حسین باغگلی نامزد وزارت آموزش و پرورش، برخی دیگری از وزرای پیشنهادی هم حد نصاب لازم رای اعتماد را کسب نکردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy