Sunday, Sep 5, 2021

صفحه نخست » کامیلا هریس: شریک جرم رئیس! احمد وحدت خواه

vahdat.jpgاحمد وحدت خواه - ویژه خبرنامه گویا

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در دولت ترامپ، در اظهارنظری پیرامون خواست استعفای جوبایدن از مقام ریاست جمهوری به خاطر افتضاح او در ترک حقارتبار ارتش آمریکا از افغانستان و سپردن سرنوشت ملت ستمدیده آن به دست آدمخواران طالبان، گفته بود نتیجه این استعفا با به قدرت رسیدن معاون او کامیلا هریس حتی فاجعه بارتر برای آمریکا و جهان خواهد بود. خانم هیلی درست گفته است.

کامیلا هریس از اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا و عضو پیشین سنای این کشور و دادستان کل ایالت کالیفرنیا از سیاستمدران دورگه (مادر هندی و پدر آمریکایی) است که حتی برای کسب مقام ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ در مقابل و حتی منتقد جو بایدن قد علم کرده بود.

نهایتا با عدم آمادگی جامعه آمریکا در قبول یک رئیس جمهوری زن درحال حاضر، و زدوبندهای درون حزبی، ایشان به عنوان معاون جوبایدن در مبارزات انتخاباتی ظاهر شد و بقیه داستان به گفته ضرب المثل انگلیسی «تاریخ است».

اما آنچه پذیرش کامیلا هریس در میان رای دهندگان و مقبولیت عمومی او را فراهم کرده بود دفاع بی قیدشرط او از حقوق زنان در سراسر دنیا و شعارهای چپگرایانه او در دفاع از برابری های اجتماعی و حقوقی و فرهنگی برای آنها، به ویژه در کشورهای عقب نگه داشته شده آفریقا و خاورمیانه بود.

نزدیک به یک ماه از سقوط کابل و آغاز سلطه طالبان بر افغانستان، که صرفنظر از سایر جنبه های اندیشه های ارتجاعی آنها، در سرکوب همه جانبه آزادیهای اجتماعی و انسانی زنان این کشور نمایان می شود، معاون رئیس جمهوری «بزرگترین دموکراسی جهان و مبارز بی وقفه حقوق زنان» غیبش زده است!

روزهایی که دموکراتهای تشنه به خون ترامپ در تبلیغات خود مزورانه او را «زن ستیز» و دشمن اقلیت های قومی می خواندند،‌ خانم کامیلا هریس در بازدید از مناطق محروم آمریکا دست کودکان مهاجر و رنگین پوست را در دستان خود می فشارد و از آنها می پرسید «آرزو دارند در بزرگسالی به چه مقام و موقعیتی برسند».

آن روزهای تبلیغاتی، دختر بچه های افغان فکر می کردند معاون رئیس جمهوری آینده آمریکا به تحقق آرزوهای آنها، نه برای رسیدن به مقام معاونت ریاست جمهوری، حداقل به برابری انسانی در مقابل مردان جامعه خود پایبند خواهد بود. چه خیال خامی!

خانم هریس و آن دسته از رسانه های چپگرا و متظاهر آمریکایی که او را چون نماد آزادیخواهی و برابری حقوق زنان به جهان فروخته اند می بایستی به زنان و دختران قهرمان افغانستان توضیح دهند که چرا او و حزب دموکرات آمریکا چنین سرشکسته در مقابل تبهکاران طالبان صحنه را ترک و زمینه را برای جنایات آنها آماده کرده اند؟

اینها پرسش هایی است که تا روزی که بایدن و هریس در کاخ سفید خود را به عنوان رئیس و معاون جمهوری ایالات متحده آمریکا می شمارند پاسخ آنها را می طلبد.

نمی توان ادعای نمایندگی بزرگترین دموکراسی جهان را داشت و همزمان ننگ به قدرت رساندن طالبان را هم به یدک کشید!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy