Thursday, Sep 9, 2021

صفحه نخست » نامه «حامیان آشتی ملی و نجات ایران» به دبیرکل سازمان ملل درباره سفر احتمالی ابراهیم رئیسی به نیویورک

raeisi2.jpgجناب آنتونیو گوترش

دبیر کل سازمان ملل متحد
نیویورک

عالیجناب

انتخاب متقلبانه ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی، مشروعیت حکومت دینی حاکم در ایران را لکه دارتر می‌کند. به عنوان عامل اصلی اعدام چندین هزار زندانی سیاسی که پیش تر، در سال ۱۹۸۸، محاکمه و محکوم شده بودند، جایگاه مناسب برای آقای رئیسی نیمکت‌های دادگاه بین المللی جنائی لاهه، در کنار راتکو ملادیچ و رادوان کاراژیچ، است. اما برعکس، به نظر می‌رسد که او با جادو گری، به عنوان رئیس قوه اجرایی بعدی کشورمان برگزیده شده، به احتمال زیاد در راه رسیدن به مقام رهبری جمهوری اسلامی در آینده است.

بس بی دلیل نیست که گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در ایران، آقای جاوید رحمان، خواستار پژوهشی مستقل پیرامون اعدام‌های علنی سال ۱۹۸۸ شده است تا بتواند نقش مهیبی را که ابراهیم رئیسی به عنوان دادستان در دل "کمیته بد نام مرگ" بازی می‌کرد، روشن کند. گزارشگر ویژه فراتر رفته می‌گوبد که طی سالهای گذشته، دفتر وی، شواهد و شهادتهاتی را جمع آوری کرده که می‌توانند، چنانچه شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد تصمیم به برپانهادن یک نهاد تحقیقاتی بی طرف بگیرد، در اختیار این نهاد قرار داده شوند.

در چنین شرایطی، ایرانیان از این نگرانند که به آقای رئیسی، در نقش تازه وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی، این فرصت داده شود که از تریبون‌های مجامع معتبر بین المللی مانند مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سوء استفاده کرده با عوام فریبی و سخنان ستیزه جویانه به خود مشروعیت ببخشید. ناگفته نماند که چنین وضعیتی می‌تواند به ارزندگی و اعتبار نظام سازمان ملل متحد، که شما مدیریتش را بر عهده دارید، خدشه وارد سازد.

سرانجام، این با ملت ایران خواهد بود که ابراهیم رئیسی و هم گروهانش را مورد بازخواست قرار دهند. اما جامعه جهانی نباید مسئولیت خود را در جلوگیری ازسوء استفاده دولت‌های فرومایه و اوباش از تریبون‌های بین المللی برای سر پوش نهادن بر نقض پیگیر معیارها و ارزشهای بشری، که سازمان ملل متحد هوادار آن است، فراموش کند.

با سپاس از توجه شما و با احترام بسیار.

حامیان آشتی ملی و نجات ایران



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy