Friday, Oct 1, 2021

صفحه نخست » آمریکا: نذورات شهروندان آمریکا به حرم امام رضا شامل تحریم نمی‌شود!

pool_100121.jpgرادیو فردا - خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده‌اند، می‌توانند نذورات خود شامل لباس، دارو و غدا را برای کمک‌های انسان‌دوستانه به حرم امام رضا ارائه دهند، اما نباید با نهادهای تحت تحریمی مانند آستان قدس رضوی و زیرمجموعه‌های آن، همچنین تولیت آستان قدس مراوده‌ای داشته باشند.

این بیانیه که روز پنج‌شنبه ۸ مهرماه در سایت خزانه‌داری منتشر شده است می‌گوید این نهادها تحت تحریم آمریکا هستند و شهروندان آمریکایی در جریان سفر به ایران باید نسبت به هرگونه مراوده مالی هشیار باشند.

خزانه‌داری گفته است شهروندان آمریکایی همچنین منعی برای خرید لوازم شخصی برای خود در جریان سفر به ایران ندارند، اما بهتر است از سفر به ایران اجتناب کنند، چرا که وزارت خارجه ایالات متحده سفر به ایران را در رده ۴ ریسک قرار داده و خطر بازداشت‌های خودسرانه، آدم‌ربایی یا حبس شهروندان آمریکایی توسط جمهوری اسلامی وجود دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

ایران طی سال‌های گذشته چندین شهروند دوتابعیتی یا خارجی را بازداشت کرده و در برخی موارد این زندانیان را با زندانیان جمهوری اسلامی در خارج مبادله کرده است. هم‌اکنون چهار زندانی دوتابعیتی آمریکا در بازداشتگاههای ایران هستند.

سیامک نمازی، بازرگان ۴۹ سالۀ ایرانی- آمریکایی روز ۲۲ مهر ۱۳۹۵ به اتهام «همکاری با حکومت آمریکا» بازداشت و زندانی شد و پدر ۸۴ ساله‌اش، باقر نمازی، نیز که برای رسیدگی به پرونده او به ایران رفته بود، یک سال بعد دستگیر شد. دادگاه انقلاب هر دوی آنها را به ده سال زندان محکوم کرده است.

مراد طاهباز ، از فعالان محیط زیستی، نیز به اتهام همکاری با آمریکا به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌ است.

عماد شرقی، شهروند ایرانی‌آمریکایی و مدیر ارشد هلدینگ سرآوا، شرکتی با ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی که ۳۰ زیرمجموعه دارد، هم به اتهام «جاسوسی» در ایران به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy