Friday, Oct 1, 2021

صفحه نخست » هواشناسی: زبانه‌های طوفان شاهین وارد استان سیستان و بلوچستان شده است

1E888CEB-1FF3-44C7-883B-D909A2B20B7E.pngایران اینترنشنال

هواشناسی سیستان و بلوچستان از ورود زبانه‌های طوفان شاهین به این استان و همچنین وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک، بارندگی شدید و آبگرفتگی در برخی شهرها خبر داده است.

دوست‌محمد کلیم، معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان، روز شنبه دهم مهرماه گفت که طوفان حاره‌ای شاهین از شامگاه جمعه تا صبح شنبه ۱۰۰ کیلومتر دیگر به سواحل ایران نزدیک‌تر شده است.

به گفته او، این طوفان در حال حاضر ۱۲۰ کیلومتر با بندر گواتر و کمتر از ۲۰۰ کیلومتر با بندر چابهار فاصله دارد.

به گفته این مقام هواشناسی، زبانه‌های طوفان وارد استان شده و در حال توسعه است و همزمان با وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک و بارش رخ داده است.


محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، نیز گفت که این طوفان باعث وزش بادهایی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساحل خواهد شد.

به گفته حیدری بارش شدید، رعد و برق و صاعقه، تندبادهای شدید و گردوخاک، سیلاب، بالا آمدن آب دریا و رودخانه‌های فصلی از جمله تاثیرات این طوفان است.

صادق ضیاییان، مدیر کل ‌پیش‌بینی سازمان هواشناسی، نیز گفت که آب‌های دریای عمان و شرق خلیج فارس تا روز یکشنبه مواج خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم نیز از بارندگی شدید در روستاهای سواحل مکران در چابهار، دشتیاری و کنارک خبر داد و ویدیوهایی از آبگرفتگی معابر در چابهار منتشر کرد.

از عصر جمعه نیز وزش باد و گرد و غبار شدید در شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری گزارش شده بود. مقامات این شهرستان‌ها از مردم خواسته شده بودند در خانه بمانند و قايق‌های صيادی هم اجازه ورود به دريا را ندارند.

تمامی مدارس و ادارات چابهار تعطیل شده و همزمان دستور تخلیه اضطراری روستاهای در معرض طوفان نیز صادر شده است.

عباسعلی ارجمندی، فرماندار شهرستان زابل، نیز گفت که ادارات شمال سیستان و بلوچستان به دلیل شدت گرفتن طوفان و گرد و غبار تعطیل شده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز از احتمال قطعی آب تحت تاثیر طوفان شاهین خبر داد و از مردم خواست آب ذخیره کنند.

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان، گفته است بر اساس پیش‌بینی‌ها، این توفان حاره‌ای روز شنبه هشت شهرستان را تا عمق ۱۰۰ کیلومتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy