Saturday, Oct 2, 2021

صفحه نخست » راننده‌های ایرانی بازداشت شده به باکو منتقل شدند

truckdrivers_100221.jpgرادیو فردا - محمد جواد هدایتی، مدیر ارشد سازمان راهداری ایران، گفته است دو راننده ایرانی که توسط دولت آذربایجان بازداشت شده بودند، «به باکو منتقل شده‌اند».

او در گفت‌وگویی که روز شنبه، ۱۰ مهر، در خبرگزاری مهر منتشر شده است، گفته است راننده‌های ایرانی در مناطقی بازداشت شدند که دولت آذربایجان «ممنوعیت یا محدودیت تردد» اعمال کرده بود.

آقای هدایتی با اشاره به اینکه دولت آذربایجان از رانندگانی ایرانی ۱۳۰ دلار عوارض می‌گیرد، گفته است این عوارض «با توافقنامه‌های موجود میان دو کشور در تعارض» نیست ولی «چون این مسیر کوتاه است، رقم اخذ شده، بسیار سنگین است».

خبر بازداشت دو راننده ایرانی هفته گذشته منتشر شد و علیرغم درخواست وزارت خارجه ایران برای آزادی آنها، الشاد حاجی‌یف، از مقامات وزارت کشور آذربایجان، در گفتگو با شبکه «آی تی‌وی» این کشور گفت این دو راننده از طریق خاک ارمنستان و به صورت غیرقانونی به اراضی آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی (خان‌کندی) وارد شده و هنگام بازگشت به ایران متوقف شده‌اند و طبق قوانین جمهوری آذربایجان با آنها برخورد خواهد شد.

هم اکنون بخش اعظمی از صادرات ایران به ارمنستان از طریق جادهگؤروش‌-قاپان انجام می‌شود که هفت کیلومتر آن از مناطق آزاد شده آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی عبور می‌کند و عوارض جدید، هزینه حمل و نقل کالا به ارمنستان را افزایش می‌دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

روابط ایران و آذربایجان در روزهای اخیر دچار تنش شده است و اقدام ایران برای برگزاری رزمایش در جوار مرز با جمهوری آذربایجان، با واکنش منفی رئيس جمهور این کشور مواجه شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy