Saturday, Oct 2, 2021

صفحه نخست » توئیت عبری علی شمخانی در مورد نفوذ بیگانگان

shamkhani1_100321.jpgرادیو فردا - دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، بار دیگر توئیتی به زبان عبری منتشر کرده و این بار، «همسایگان» ایران را به «هوشیاری» در زمینه «نفوذ بیگانگان» و لزوم «دوری از آنان» فراخوانده است.

وی در این توئیت که غیر از عبری، به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی نیز منتشر شده، شامگاه شنبه، ۱۰ مهر، در خطابی تلویحی به کشورهای همسایه نوشت: «مشکلات با همکاری و همدلی همه کشورهای منطقه حل‌وفصل خواهد شد».

این توئیت در زمینه تنش غیرمنتظره اخیر در مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با این استدلال که اسرائیل با ورود و نفوذ به خاک جمهوری آذربایجان هدف «توطئه علیه ایران» را اجرا می‌کند، روز ۹ مهر نیز رزمایش «فاتحان خیبر» را در نزدیکی مرزهای آذربایجان برگزار کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مقام‌های ایران همچنین به نخستین سفر وزیر خارجه اسرائیل در روز ۸ مهر به بحرین برای گشایش سفارتخانه در منامه و نیز حضور او در کنار مقامات ارشد بحرینی و آمریکایی در مقر ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین، واکنش خشمگینانه نشان داده و آن را بخشی از تلاش اسرائیل برای حضور در سرزمین‌های پیرامونی ایران با «اهداف خصمانه» تلقی کرده‌اند.

علی شمخانی در توئیت خود به عبری و زبان‌های دیگر با تکرار غیرمستقیم اتهامات ذکرشده علیه حضور اسرائیل در آذربایجان و نیز بحرین، نوشته است «هرگونه نفوذ بیگانگان جز شیطنت و تفرقه ثمری ندارد».

وی این را هم افزوده است که «ایران بزرگ و مقتدر همواره خیرخواه همسایگان خود بوده و هرگز تهدیدی را متوجه آنان نکرده‌است».

دو روز پیش از این توئیت دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به زبان عبری، الون اوشپیز، مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل، که همراه با یائیر لاپید به بحرین رفته و در کنار او به روی عرشه ناو «پرل هاربر» در کنار وزیر خارجه بحرین و دریاسالار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا، حضور یافت، یک توئیت کم‌سابقه به زبان فارسی منتشر کرد.

الون اوشپیز در هشداری غیر مستقیم به ایران و با انتشار عکس مقامات یادشده به روی عرشه ناو آمریکایی، به فارسی، عربی و انگلیسی نوشته بود: «مشارکت قویِ سه متحد نزدیک که برای ثبات و امنیت منطقه تلاش می‌کنند و دارای آرمان‌های مشترک هستند».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، در زمینه توئیت کردن به زبان فارسی و تهیه ویدیو نیز خطاب به مردم ایران ید طولایی داشت. نفتالی بنت، نخست‌وزیر کنونی اسرائیل، تا حد زیادی از این شیوه سلف خود دور شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy