Wednesday, Oct 20, 2021

صفحه نخست » کنایه سنگین شاهزاده ویلیام به جف بیزوس و ایلان ماسک

harry_102021.jpgبه‌جای گردشگری فضایی، زمین را نجات دهید، نجات کره زمین همه ساکنان آن را نجات خواهد داد، نه فقط ثروتمندان را

سارا باقری - ایندیپندنت فارسی

شاهزاده ویلیام با اشاره به میلیاردرهایی که مسابقه فضایی راه انداخته‌اند گفت «به‌جای تلاش برای گردشگری فضایی بر نجات زمین تمرکز کنند.»

شاهزاده ویلیام که در رابطه با جایزه «تصویر زمین» (Earthshot) صحبت می‌کرد به بی‌بی‌سی گفت: مغزها و ذهن‌های بزرگ باید «در تلاش برای ترمیم این سیاره باشند، نه در تلاش برای یافتن مکان بعدی برای رفتن»

ویلیام در مورد مسابقه فضایی کنونی و تلاش برای ترویج گردشگری فضایی گفت: «واقعاً بسیار مهم است که بر روی این [سیاره] تمرکز کنیم تا اینکه تسلیم شویم و به فضا برویم و در مورد راه‌حل‌های آینده فکر کنیم.»

جف بیزوس، بنیان‌گذار میلیاردر آمازون با شرکت بلو اوریجین و ایلان ماسک، کارآفرین فناوری با شرکت اسپیس‌اکس در حال رقابت و جدال بر سر گردشگری فضایی، قابل سکونت کردن مریخ و سکونت در فضا هستند. پروژه‌هایی که هرکدام میلیاردها دلار صرف مراحل تحقیقات و اجرای آن‌ها شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

شاهزاده ویلیام به افرادی پیوسته است که می‌دانند برای نجات سیاره زمین دیر اقدام شده است و هنوز هم‌ کارهای زیادی باید انجام شود اما هنوز فرصت داریم تا زمین را قابل سکونت نگه داریم. گذشته از آن نگه‌داشتن دمای زمین در همین میزان و جبران خسارت‌ها تمام ساکنین این سیاره را نجات خواهد داد درحالی‌که پروژه‌های میلیاردهای فضایی فقط برای ثروتمندانی مناسب است که بتوانند هزینه این سفر بی‌بازگشت را بپردازند.

دوک کمبریج که پدر سه فرزند است، بزرگ‌سالان را دعوت کرد تا کودک درون خود را به یاد داشته باشند «به یاد داشته باشید که بودن در محیط طبیعی به چه معناست و ما از نسل‌های آینده چه چیز باارزشی را می‌رباییم».

شاهزاده ویلیام با اشاره به تلاش‌های پدر و پدربزرگش و هشدارها درباره تغییر اقلیم گفت «اگر شاهزاده جورج (پسر شاهزاده ویلیام) ۳۰ سال بعد اینجا بنشیند و هنوز درباره نجات کره زمین حرف بزند، یک فاجعه مطلق خواهد بود»

برندگان جایزه «تصویر زمین» در مراسمی که در کاخ الکساندرای لندن برگزار شد، معرفی شدند. هر یک از این پنج برنده یک میلیون پوند جایزه و یک شبکه پشتیبانی حرفه‌ای و فنی دریافت خواهند کرد تا برای اجرای راه‌حل‌های زیست‌محیطی خود برای ترمیم سیاره زمین دست‌به‌کار شوند.

این جایزه توسط بنیاد سلطنتی بریتانیا پی‌ریزی شده و قرار است که سالانه تا سال ۲۰۳۰ اجرا شود. پنج دسته از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد «بازسازی و حفاظت از طبیعت»، «پاکیزگی هوا»، «احیای اقیانوس»، «زندگی بدون زباله» و «اقدام اقلیمی» بخش‌های این جایزه زیست‌محیطی خواهند بود.

به هر برنده یک مدال زیبا و منحصربه‌فرد ساخته‌شده از مواد بازیافتی نیز اهدا شد که توسط هنرمند هلندی کریستین مایندرتسما طراحی شده است، با الهام از عکس نمادین «طلوع زمین» از مأموریت آپولو ۸ در سال ۱۹۶۸ گرفته شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy