Tuesday, Nov 16, 2021

صفحه نخست » جلسه استیناف محاکمه اعضای هسته تروریستی ایران در آنتورپ + پیام دادستانی بلژیک

belgium_111521.jpgدادستانی بلژیک هنگام صدور محکومیت اسدالله اسدی گفته بود، محکومیت او دو چیز را نشان داد اول دیپلمات‌ها برای جرم و جنایت مصونیت ندارند و دوم این‌که رژیم ایران مسئول اقدامی است که می‌توانست به کشتار بزرگی منجر شود

العربیه - دادگاه آنتورپ بلژیک روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 17و 18 نوامبر ماه جاری جلسه استیناف محاکمه اعضای هسته تروریستی اسدالله اسدی، افسر اطلاعاتی و دیپلمات سابق جمهوری اسلامی در سفارت ایران در اتریش که پیشتر به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند، را برگزار می‌کند.

این دادگاه در ماه مه گذشته، اسدالله اسدی را به دلیل امتناع از درخواست تجدیدنظر درباره حکم صادره علیه خود در پرونده طراحی عملیات تروریستی که کنفرانس «سازمان مجاهدین خلق »در شهر ویلپنت فرانسه را هدف قرار داده بود، به 20 سال زندان محکوم کرد.

اسدی برای توجیه عدم درخواست تجدیدنظر خود نسبت به حکم صادره از دادگاه گفت: «دادگاه سیاسی بوده و به همین دلیل صلاحیت دادگاه و به طور کلی قوه قضاییه بلژیک را به رسمیت نمی شناسد».

اما برخلاف او دیگر اعضای هسته تروریستی تحت مدیریت او یعنی نسیمه نعامی، امیر سعودنی و مهرداد عارفانی از دادگاه درخواست تجدیدنظر کردند.

به دنبال بازداشت و محاکمه اسدالله اسدی و دیگر اعضای هسته تروریستی او، پلیس بلژیک با همکاری آلمان و فرانسه، فاش کرد که 4 پایگاه اطلاعاتی وابسته به رژیم ایران که زیر چتر فعالیت‌های تروریستی اسدالله اسدی فعالیت می کردند را شناسایی کرده است. این پایگاه‌های تروریستی در آلبانی، فرانسه و آلمان توزیع شده‌اند.

علاوه بر نسیمه نعامی، امیر سعدونی و مهرداد عارفانی اسامی افراد تروریست دیگری از قبیل: مصطفی رودکی، افسر اطلاعاتی ایران در آلبانی و احمد ظریف در فرانسه و حسین مهدیان فرد که برای انجام فعالیت‌های تروریستی در آلمان و دیگر مناطق اروپا سازماندهی شده‌اند، توسط پلیس بلژیک فاش شد.

تلویزیون «العربیه» اخیراً به اسنادی دست یافت که نشان می‌دهد، وزارت خارجه ایران که به لانه‌ای برای تروریست‌های این کشور تبدیل شده است، قصد داشت اسدالله اسدی را به عنوان نقطه آغاز حملات تروریستی جدید خود در اروپا بکار بگیرد.

گفتنی است که دادگاه بلژیک در ماه مه گذشته اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را به 20 سال زندان محکوم کرد.

دادستانی شهر آنتورپ در بلژیک هنگام صدور حکم قطعی اسدی گفت، اسدالله اسدی،‌ دیپلمات ایرانی، حکم محکومیت 20 سال زندان را دریافت کرده است.

رژیم جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که به انجام اقدامات تروریستی و قتل مخالفان در اروپا و دیگر کشورهای جهان متهم است، اما برای اولین بار دیپلمات‌های تروریست جمهوری اسلامی در بلژیک محاکمه و به اتهام اقدامات تروریستی به زندان طولانی مدت محکوم می‌شوند.

اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی شاغل در اتریش، به اتهام توطئه برای بمب‌گذاری در اجتماع شورای ملی مقاومت در ژوئن 2018 در حومه پاریس، بازداشت شده بود.

پلیس بلژیک در ژوئن 2018 اعلام کرد که انتقال مواد منفجره به فرانسه برای بمب‌گذاری را خنثی کرده است. قرار بود در گردهمایی شورای ملی مقاومت تعدادی از افراد سرشناس از جمله رودی جولیانی، وکیل سابق دونالد ترامپ، شرکت کنند.

ژرژ هانری بوتیه، نماینده دادستانی بلژیک در زمان صدور حکم دادگاه گفت:« صدور محکومیت اسدی نشان‌دهنده دو چیز است یکی این که دیپلمات‌ها برای جرم و جنایت مصونیت ندارند و دوم مسئولیت رژیم ایران در اقدامی است که می‌توانست کشتار به راه بیندازد».

اسدی 50 ساله که در سفارت ایران در اتریش شاغل بود، ماده‌ای انفجاری به وزن نیم کیلوگرم در اختیار نسیمه نعامی و امیر سعدونی اعضای هسته تروریستی خود که ساکن در بلژیک هستند تحویل داده تا آنها به کمک شخص دیگری همایش سازمان مجاهدین خلق را هدف حمله قرار دهند.

در پرونده تروریستی اسدی سه متهم دیگر به نام‌های امیر سعدونی، نسیمه نعامی و مهرداد عارفانی نیز حضور داشتند و هر سه در همین روز حکم زندان خود را از 15 تا 18 سال حبس دریافت کردند. این سه عضو هسته تروریستی علاوه بر حکم زندان، شهروندی بلژیک را نیز از دست می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy