Wednesday, Nov 17, 2021

صفحه نخست » معرفی سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی ابراهیم رئیسی

vazir_111721.jpgرادیو بین المللی فرانسه - در پی رأی منفی مجلس شورای اسلامی به مسعود فیاضی، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، روز چهارشنبه ۲۶ آبان، یوسف نوری را به عنوان سومین گزینۀ خود برای وزارت آموزش و پرورش، به مجلس معرفی کرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۶ آبان، نامۀ رئیس‌جمهوری ایران پیرامون معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به همراه سوابق و رئوس برنامه های او جهت اخذ رأی اعتماد در مجلس، قرائت کرد.

بر اساس نامۀ ابراهیم رئیسی، یوسف نوری به عنوان سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «با توجه به ارسال نامه معرفی وزیر پیشنهادی در مهلت قانونی مقرر، جلسه رأی اعتماد در روز یکشنبه ۷ آذر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد».

وی افزود: «از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و سایر کمیسیون ها تقاضا داریم که طی هفته آینده با وزیر پیشنهادی جلسات را جهت ارزیابی و بررسی کارنامه و برنامه‌های او و اعلام نظر مجلس داشته باشند».

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبائی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، کارشناسی برنامه ریزی امور تربیتی و فوق دیپلم پرورشی از دانشگاه تربیت معلم است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

گزینۀ جدید پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در گذشته به عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، فعالیت داشته است.

وی سوابقی همچون مدیر کل آموزش و پرورش تهران و ایلام را در کارنامۀ خود دارد و از مدیران نزدیک به حمیدرضا حاجی بابایی و علیرضا علی احمدی وزرای پیشین آموزش و پرورش است و طرح رتبه بندی معلمان، بیمۀ طلایی، راه اندازی سامانه های هوشمند و تبلت دانش آموزی، از ایده های او در آموزش و پرورش بوده که پس از رفتن او ناتمام ماندند.

وی در حال حاضر کارمند رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی است. در سوابق او همچنین متخصص گردشگری کودک، رئیس کمیته گردشگری کودک اتاق بازرگانی ایران و مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به چشم می خورد.

همچنین عضویت در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین، عضویت در کمیتۀ تعیین شاخص های نقشۀ جامع علمی کشور، نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دولت و مجلس شورای اسلامی و عضویت در کمیسیون محتوای الکترونیکی شورای عالی فضای مجازی، از دیگر سوابق اجرایی و فرهنگی یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

به گزارش رسانه های ایران، پنج جلد کتاب، ۱۰ مقاله و ۳ مورد پژوهش های کاربردی کشوری از جمله تالیفات وی است. همچنین تدریس در دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه علمی کاربردی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز تربیت معلم، دانشسرای تربیت معلم، مدارس متوسطه، راهنمایی و ابتدایی، از فعالیت های فرهنگی وی عنوان شده است.

گفته می شود که یوسف نوری جانباز دوران جنگ ایران و عراق است و سابقه حضور ۵۳ ماه در جبهه و ۴۰ ماه در مناطق جنگ زده را دارد.

یوسف نوری سومین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش است؛ پیش از این حسین باغگلی به عنوان اولین وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما نتوانست رأی اعتماد را به دست آورد و در شهریور ماه با کسب ۱۹۳ رأی مخالف از تصدی این پست کنار گذاشته شد.

پس از آن مسعود فیاضی به عنوان دومین گزینه ابراهیم رئیسی برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش به مجلس پیشنهاد شد که او نیز روز گذشته سه شنبه ۲۵ آبان، با ۱۴۰ رأی مخالف نمایندگان مجلس، از ورود به کابینۀ دولت ناکام ماند.

هم اکنون علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سرپرستی این وزارت‌خانه را برعهده دارد.

مسعود فیاضی برادر داماد علیرضا زاکانی شهردار تهران است که به دلیل نسبت فامیلی، معرفی او به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با انتقادهای فراوان روبرو شد.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، در واکنش به این انتقادها، در زمان حضور در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود گفته بود: «توصیه افراد به هیچ عنوان تأثیرگذار نیست و آنچه مهم است این است که افراد شایستگی های لازم را داشته باشند».

مسلم صالحی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از انتصاب بستگان مقام‌های دولت در سطوح مختلف مدیریتی انتقاد کرده و گفته است «بیش از نیمی ازانتصابات دولت رئیسی هیچگونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy