Sunday, Dec 12, 2021

صفحه نخست » ۵۰۰ هزار پناهجوی افغان از ایران اخراج شده‌اند

afghanistan.jpg رادیو بین المللی فرانسه ـ ناصر اعتمادی ـ غزال گلشیری، گزارشگر روزنامۀ لوموند در افغانستان به نقل از دیوید بیسلی، مدیر برنامۀ جهانی غذای سازمان ملل، نوشت که افغانستان در حال حاضر بدترین بحران انسانی روی زمین را تجربه می‌کند. بعد از سوری‌ها، افغان‌ها دومین جمعیت پناهجو و آوارۀ جهان را تشکیل می‌دهند.

بر اساس آخرین گزارش برنامۀ جهانی غذای سازمان ملل، بیش از نیمی از ۳۸ میلیون نفر جمعیت افغانستان با ناامنی حادّ غذایی روبرو هستند و قریب ۹ میلیون افغان دیگر در خطر گرسنگی به سر می‌برند. نظام سلامت افغانستان به حال خود رها شده و سازمان‌های بشردوست به سختی می‌توانند ابتدایی ترین وظایف خود را در این کشور انجام بدهند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در این حال، روزنامۀ آمریکایی وال استریت جورنال، نوشت که جمهوری اسلامی ایران صدها هزار پناهجوی افغان را از این کشور اخراج کرده و از پذیرش پناهجویان جدید خودداری می‌ورزد. سازمان ملل شمار پناهجویان اخراج شدۀ افغان از ایران را ۳۶۰ هزار نفر برآورد کرده است.

وال استریت جورنال تصریح می‌کند که تنها در مناطق مرزی ولایت نیمروز روزانه بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ پناهجوی افغان توسط مأموران ایران از این کشور اخراج می‌شوند. از زمان روی کار آمدن دوبارۀ طالبان در پانزدهم اوت گذشته حدود ۵۰۰ هزار پناهجوی افغان از ایران اخراج شده‌اند.

پیشتر خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی و سازمان‌های بشردوست نوشته بود که جمهوری اسلامی ایران هر هفته ده‌ها هزار پناهجوی افغان را از این کشور اخراج می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy