Wednesday, Dec 22, 2021

صفحه نخست » دستور خامنه ای به رئیسی درباره نحوه پاسخ دادن او به نامه آمریکا

rahbari_122221.jpgروزنامه "الجریده" کویت به نقل از منبعی آگاه که این روزنامه مدعی شده از کارکنان بیت رهبری است، اشاره کرده که رهبر انقلاب به "ابراهیم رئیسی" رئیس‌جمهوری دستور داده‌اند تا به نامه امریکایی‌ها که به دست تهران رسیده پاسخ دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این منبع به "الجریده" گفته است: "پاسخ این نامه بدون امضای رسمی بوده است. در پاسخ تاکید شده که تهران در صورت مواجه شدن با حمله به تاسیسات یا زیرساخت‌های هسته‌ای‌اش ابتدا امریکا و سپس اسرائیل را مسئول می‌داند. بدیهی است که اسرائیل در شرایطی نیست که خود اجازه حمله به ایران را داشته باشد.

این نامه تهدید کرده که پاسخ ایران محدود به اسرائیل نخواهد بود؛ بلکه هر نقطه‌ای که یک امریکایی در آن حضور دارد و قدرت ایران اجازه می‌دهد را هدف قرار خواهد داد؛ مشابه شلیک موشک به پایگاه "عین الاسد" در عراق در سال گذشته است.

این منبع آگاه در ادامه به "الجریده" می‌گوید:" رهبری ایران در نامه تاکید کرده‌اند که ایران به دنبال جنگ نیست، اما اگر مجبور شود از تمام توان خود برای دفاع استفاده می‌کند و امریکا و اسرائیل تصور نکنند با پیام‌های تهدیدآمیز از مطالبه حقوق خود عقب‌نشینی خواهند کرد".

این منبع آگاه افزوده است:"در این نامه اشاره شده که ایران به تعهدات‌اش طبق توافق هسته‌ای پایبند بوده است و این امریکا بوده که عهدشکنی کرده است".

الجریده مدعی شده: پاسخ نامه اخیرا به پیام‌رسان نامه امریکا ابلاغ شده است. همچنین، ارسال پاسخ نامه امریکایی‌ها همزمان با دستور اخیر رهبری برای مانور نظامی در مجاورت نیروگاه اتمی بوشهر و آماده‌باش نیرو‌های مسلح ایران بوده که با در نظر گرفتن احتمال اقدامات خصمانه احتمالی دشمنان بوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ "الجریده" کویت روزنامه‌ای است که از سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر می‌شود. در حوزه سیاست منطقه‌ای و سیاست خارجی "الجریده" معمولا گزارش‌های امنیتی و نظامی مربوط به ایران را منتشر می‌کند و اکثر گزارش‌های آن با طرح ادعا به نقل از منابع مرتبط با آن روزنامه هستند.

برای مثال، مهرماه سال ۱۳۹۹ خورشیدی، این روزنامه مدعی دیدار نمایندگانی از جناح اصولگرا با نمایندگان دولت ترامپ در عمان و مذاکرات محرمانه آنان با یکدیگر شده بود.

این روزنامه مدعی شده بود ترامپ برای سفر به تهران و امضای توافق با رهبری و تضمین لغو تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده اما مقام‌های ایرانی به این گزارش واکنشی نشان ندادند.

از دیگر ادعا‌های این روزنامه در ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹ خورشیدی، پیشنهاد بسته فراگیر مالی ایران برای نجات اقتصاد لبنان بود.

این روزنامه فروردین ماه ۱۳۹۷ خورشیدی میلادی مدعی ورود هواپیمایی اسرائیلی به حریم هوایی ایران شده بود.

همچنین اخیرا سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) در جمع فرماندهان ارشد سپاه در رزمایش پیامبر اعظم 17 اظهار داشت: هرگونه تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز و حمایت آمریکا امکان‌پذیر نیست. در صورتی که تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده ‌شده برای عبور و مبداء تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy