Thursday, Jan 13, 2022

صفحه نخست » هشدار به محسن رضایی در مورد احتمال دستگیری توسط اینترپل: حاج محسن مراقب باش

rezai_011222.jpg-آرژانتین حضور محسن رضایی در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور چپگرای این کشور را که برای چهارمین بار متوالی و پنجمین بار متناوب به ریاست جمهوری رسیده محکوم کرد.

-وزارت خارجه آرژانتین با اشاره به نقش محسن رضایی در بمب‌گذاری مرکز همیاری یهودیان (آمیا) در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ حضور وی در مراسم تحلیف اورتگا را «توهین به سیستم قضایی آرژانتین و قربانیان این حمله تروریستی» خواند.

-رضایی که به نامزد مادالعمر انتخابات نمایشی ریاست جمهوری اسلامی معروف است و زمانی برای حل مشکل اقتصادی نظام «به عنوان یک پاسدار» قول داده بود چند سرباز آمریکایی را اسیر بگیرند و برای هر کدام «چندهزار دلار» باج بخواهند، حالا در دولت «قاضی مرگ» آرزو به دل نمانده و نقش «دولتمرد» را برعهده گرفته و در دیدار با میگل دیاز کانل رئیس‌ جمهوری کوبا خواستار همکاری نزدیکتر جمهوری اسلامی با کوبا برای مقابله با آمریکا و تشکیل اتحادیه کارگری مشترک با این کشور شد!
-در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر موضوع بازداشت محسن رضایی از سوی اینترپل با هشتگ ArrestMohsenRezaei# (محسن رضایی را دستگیر کنید) بطور گسترده مطرح شده است.

-امانوئل اتولنگی کارشناس ضدتروریسم در «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) در یادداشتی نوشته آرژانتین باید از همه کشورهای «دوست» (ایتالیا، یونان، ترکیه، تونس، الجزایر) بخواهد تا فضای هوایی خود را در سفر بازگشت محسن رضایی از ماناگوا را ببندند و دستگیرش کنند.

-«اعتماد آنلاین» وبسایت روزنامه «اعتماد» مربوط به جناح اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی با اشاره به موضوع بازداشت احتمالی محسن رضایی توسط اینترپل به او هشدار داده «حاج محسن مراقب باش!»

***

کیهان لندن - حضور محسن رضایی میرقائد معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی «قاضی مرگ» در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رئیس جمهور چپگرای نیکاراگوئه که بار دیگر به ریاست دولت این کشور رسیده، خشم دولت آرژانتین و همچنین بسیاری از ایرانیان را برانگیخت.

به گزارش آسوشیتدپرس وزارت خارجه آرژانتین با اشاره به نقش محسن رضایی در بمب‌گذاری مرکز همیاری یهودیان (آمیا) در بوئنوس‌ آیرس در سال ۱۹۹۴ حضور وی در مراسم تحلیف اورتگا را «توهین به سیستم قضایی آرژانتین و قربانیان این حمله تروریستی» خوانده است. در این انفجار ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نامزد دائم‌العمر انتخابات نمایشی ریاست جمهوری اسلامی در ایران، در میان متهمان دست داشتن در انفجار تروریستی آمیا تحت تعقیب اینترپل (پلیس بین‌الملل) قرار دارد.

دانیل اورتگا پس از انتخاباتی که مخالفانش می‌گویند تقلب گسترده در آن صورت گرفته برای چهارمین دوره متوالی سوگند یاد کرد. پیش از آن نیز وی از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

گفتنی است که سفیر آرژانتین در نیکاراگوئه هم در مراسم تحلیف اورتگا حضور داشت. اقدامی که با واکنش منفی مخالفان و اپوزیسیون دولت آرژانتین مواجه شد. آنها می‌پرسند چرا سفیر دولت آرژانتین در مراسمی شرکت کرده که محسن رضایی از عوامل انفجار تروریستی آمیا نیز در آن حاضر بوده است.

فولویو پومپئو معاون امور بین‌الملل حزب اپوزیسیون «PRO» در این ارتباط گفت، «مقامات دولت آرژانتین با دیکتاتورها و ناقضان حقوق بشر در منطقه همنشین شده و مانند همدست متهمان به بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ در بوئنوس آیرس رفتار می‌کنند.»

ماریا الویرا سالازار عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توییتی حضور رضایی در مراسم سوگند اورتگا را توهین به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی به مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس خواند و گفت دانیل اورتگا «هیچ شرمی نمی‌شناسد.»

وزارت خارجه آرژانتین نیز تاکید کرد حضور مشاور اقتصادی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در این مراسم «بی‌حرمتی» است.

کافی‌یه‌رو وزیر خارجه آرژانتین گفته دولت این کشور یکبار دیگر از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که با وزارت دادگستری آرژانتین «همکاری کامل» داشته باشد و این امکان را فراهم کند که متهمان بمب‌گذاری ساختمان آمیا در دادگاه‌های صالح محاکمه شوند.

امانوئل اتولنگی کارشناس ضدتروریسم در «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) در یادداشتی نوشته آرژانتین باید از همه کشورهای «دوست» (ایتالیا، یونان، ترکیه، تونس، الجزایر) بخواهد تا فضای هوایی خود را در سفر بازگشت محسن رضایی از ماناگوا ببندند و دستگیرش کنند.

در این یادداشت آمده پرواز محسن رضایی به نیکاراگوئه مستقیم نبوده است. وی از موریتانی به کاراکاس و سپس به ماناگوا رفته است.

«اعتماد آنلاین» وبسایت روزنامه «اعتماد» مربوط به جناح اصلاح‌طلبان رژیم اسلامی ایران با اشاره به مطرح شدن موضوع بازداشت احتمالی محسن رضایی توسط اینترپل به او هشدار داده «حاج محسن مراقب باش!»

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی، علی‌اکبر ولایتی وزیر خارجه پیشین، هادی سلیمانپور سفیر وقت جمهوری اسلامی، علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت جمهوری اسلامی، احمدرضا عسگری دبیر سوم پیشین سفارت جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین، احمد وحیدی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر کشور کنونی در دولت «قاضی مرگ»، محسن ربانی رایزن فرهنگی پیشین سفارت جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین و فیاض مغنیه رئیس وقت ستاد عملیات ویژه حزب‌الله لبنان از متهمان این پرونده هستند.

خبرگزاری ایرنا سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه گزارش داد محسن رضایی به نمایندگی از ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف اورتگا شرکت کرده است.

در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر موضوع سفر رضایی به نیکاراگوئه و شرکت در مراسم سوگند رئیس جمهور چپگرای این کشور و ضرورت بازداشت وی از سوی اینترپل با هشتگ ArrestMohsenRezaei# (محسن رضایی را دستگیر کنید) بطور گسترده مطرح شده است.

رضایی که به نامزد مادالعمر انتخابات نمایشی ریاست جمهوری اسلامی معروف است و زمانی برای حل مشکل اقتصادی نظام «به عنوان یک پاسدار» قول داده بود چند سرباز آمریکایی را اسیر بگیرند و برای هر کدام «چندهزار دلار» باج بخواهند، حالا در دولت «قاضی مرگ» آرزو به دل نمانده و نقش «دولتمرد» را برعهده گرفته است!

وی در این سفر دیدارهای سیاسی نیز داشته است. به گزارش خبرگزاری «شینهوا»رضائی در جلسه با میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا خواستار همکاری نزدیکتر جمهوری اسلامی با کوبا جهت مقابله با آمریکا شد. او گفت «با گسترش همکاری‌ها باید تحریم‌ها و فشارها را خنثی کنیم!»

رضائی همچنین پیشنهاد داده برای تسهیل و تقویت تجارت جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کوبا «می‌توانیم اتحادیه کارگری مشترک ایجاد کنیم!»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy