Friday, Jan 14, 2022

صفحه نخست » واکنش پنتاگون به انیمیشن ترور ترامپ در سایت خامنه‌ای

game.jpg رادیو بین المللی فرانسه ـ یک روز پس انتشار خبر انیمیشن ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهوی پیشین ایالات متحده در سایت جماران، متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، برخی از مقامات آمریکا از جمله جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز پنج‌شنبه ۱۳ ژانوی/۲۳ دی ‌ماه، حکومت ایران را حامی تروریسم در منطقه خواند. وی در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» در واکنش به انتشار انیمیشن ترور دونالد ترامپ گفت، این هم بخشی از فعالیت‌های «مخرب» حکومت ایران در منطقه و از جمله تهدیدها علیه «امنیت ملی آمریکا» است.

هرچند کاخ سفید هنوز به انیمیشن تحریک‌آمیز ترور دونالد ترامپ در سایت جماران واکنشی نشان نداده است اما برخی از مقامات آمریکا از جمله جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز پنج‌شنبه ۱۳ ژانوی/۲۳ دی ‌ماه، در مصاحبه‌ای بار دیگر حکومت جمهوری اسلامی ایران را حامی اصلی تروریسم در منطقه خواند.

جان کربی در واکنش به انیمیشنی که با عنوان «انتقام حتمی است» در سایت جماران، متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است گفت، این هم بخشی از فعالیت‌های «مخرب» حکومت ایران در منطقه و از جمله تهدیدها علیه «منافع امنیت ملی آمریکا» است.

سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» تاکید کرد، حکومت جمهوری اسلامی ایران از شبکه‌های تروریستی در خاورمیانه حمایت می‌کند و به پشتیبانی از گروه‌های شبه‌نظامی در عراق و سوریه که به نیروهای نظامی ایالات متحده در منطقه حمله می‌کنند، ادامه می‌دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

جان کربی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که پنتاگون انیمیشن ترور دونالد ترامپ را به‌دقت بررسی می‌کند و افزود: «وزارت دفاع روی این تهدید متمرکز خواهد ماند تا اطمینان حاصل شود که آمریکا توانایی‌های لازم را برای دفاع از خود در منطقه دارد».

در همین حال، لیندزی گراهام، سناتور ارشد حزب جمهوری‌خواه نیز به انیمیشن ترور دونالد ترامپ در یک رشته ‌توییت واکنش نشان داد. وی با انتشار این انیمیشن در حساب توییتر خود نوشت: «اگر می‌خواهید بدانید با چه کسانی طرف هستیم، این ویدیو را ببینید».

لیندزی گراهام در یک توییت دیگر نوشت، وی نمی‌تواند باور کند انیمیشنی که تحت نظارت علی خامنه‌ای تولید شده و آشکارا دونالد ترامپ را تهدید به ترور می‌کند و از سوی دولت جود بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بی‌پاسخ بماند.

لیندزی گراهام در یک توییت دیگر اضافه کرد که از دید وی پاسخ مناسب به انتشار انیمیشن ترور دونالد ترامپ توقف همه گفت‌وگوها با ایران است. وی افزود: «اگر چنین نکنیم، ایرانی‌ها و هر کس دیگری در منطقه این را نشانه فاحش ضعف ما تلقی خواهند کرد».

این در حالیست که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی در مورد انتشار نیمیشن ترور دونالد ترامپ بدون ارائه جزئیات گفت: «ما در گذشته نیز شاهد لفاظی و رفتارهای توهین‌آمیز رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم».

علی خامنه‌ای، که در دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از «انتقام» سخن گفته بود، روز چهارشنبه ۱۲ ژانویه/۲۲ دی‌ ماه، انیمیشنی را با محتوای حمله پهپادی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و ترور وی منتشر کرد.

در این انیمیشن کوتاه ۱۰۷ ثانیه‌ای، عملیات ارتش سایبری جمهوری اسلامی ایران برای ترور دونالد ترامپ و همراهان وی از طریق هک تلفن‌های همراه آن‌ها در ایالت فلوریدا به نمایش درمی‌آید. این انیمیشن همچنین تصاویری از محل اقامت رییس‌جمهوری پیشین آمریکا و زمین گلفی که وی در آن بازی می‌کند به نمایش می‌گذارد.

قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از رهبران شیعه گروه حشد الشعبی در عراق در یک حمله پهپادی ایالات متحده آمریکا که به دستور دونالد ترامپ انجام شد، در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۰(١٣ دی ‌ماه ١٣٩٨) در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله علی خامنه‌ای در دو سال گذشته بارها اعلام کرده‌اند که «انتقامی سخت» در انتظار تمامی عاملان کشته شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است. با این وجود، آمریکا کشته شدن این دو نفر را بخشی از برنامه ایالات متحده در «مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان» می‌داند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy