Sunday, Jan 16, 2022

صفحه نخست » اعلام دلیل توقف پروازها در آسمان غرب کشور

BE10025B-5AB1-4F97-89CD-4390FF734431.jpegرادیو بین المللی فرانسه - برخی از شهروندان چند شهر غربی ایران، شامگاه شنبه ۲۵ دی، از شنیده شدن صداهای متعدد انفجار گزارش دادند. گزارش شنیده شدن صدای انفجارها، از جمله در شهرهای کرمانشاه، سنندج و همدان، در ساعات اولیه در شبکه‌های اجتماعی و برخی از خبرگزاری‌های داخلی در ایران انعکاس یافت. خبرگزاری تسنیم به نقل از یک «منبع آگاه نیروهای مسلح» گزارش داد: «منبع اصلی صدای شنیده شده، وقوع رعد و برق در منطقه غرب کشور بوده است». اما فرماندار اسدآباد که در همان ساعات اولیه احتمال رعد و برق را مطرح کرده بود، می‌گوید این احتمال «رد شده است». یک مقام امنیتی استانداری همدان هم گفته است این صدا احتمال می‌رود «مربوط به برخی از اقدامات آموزشی» بوده باشد.

گزارش‌های شهروندان در شبکه‌های اجتماعی و برخی خبرگزاری‌ داخلی ایران، دقایقی پس از شنیده شدن صدای انفجار در چندین شهر در غرب ایران از جمله در کرمانشاه، همدان و سنندج منتشر شد اما علت و منبع آن مشخص نبود. برخی منابع در دقایق اولیه، دلیل انفجار را رعد و برق و برخی منابع دلیل آن را اقدامات آموزشی در شامگاه شنبه ۲۵ دی ماه عنوان کردند.

فرماندار اسدآباد، در واکنش به صدای انفجار مهیب در غرب ایران، گفت: در حال بررسی موضوع هستیم اما تاکنون گزارش خاصی به دست ما نرسیده است؛ در ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی بوده است اما این امکان رد شد.

سعید کتابی، فرماندار اسدآباد، افزود: هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم.

به گفته این منبع، این احتمال هم وجود دارد که صدا از شهر دیگر رسیده باشد یا زلزله باشد اما تاکنون هیچ گزارشی درباره این اتفاق به دست نرسیده است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از یک «منبع آگاه در نیروهای مسلح ایران»، درباره صدای انفجارها گزارش داد: «منبع اصلی صدای شنیده شده، وقوع رعد و برق در منطقه غرب کشور بوده است».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

خبرگزاری رکنا هم در گزارش خود آورده است: هنوز منبع و علت صداهای انفجارها مشخص نیست اما «شدت صدا در بعضی جاها به حدی بوده که در و پنجره‌های خانه هم لرزیده است و مردم را به بیرون از خانه کشانده است».

صابرین نیوز، شنیده شدن صدای انفجارها در غرب ایران را در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید و تمرین‌های ناگهانی و شبانه عنوان کرده است که به گفته این منبع به تازگی به زرادخانه نیروهای مسلح ایران پیوسته است.

مهدی باب‌الحوائجی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، بدون توضیح دقیق درباره دلیل صدای انفجارها تنها گفته است: پس از شنیده شدن «صدای مهیب انفجار» بررسی‌هایی انجام شده و‌ صدای شنیده شده احتمال می‌رود «مربوط به برخی از اقدامات آموزشی» بوده است. بنا بر اعلام این مقام ارشد امنیتی استان همدان، وزارت کشور ایران در حال جمع‌بندی موضوع است.

در حالیکه هنوز دلیل و منشا وقوع صدای انفجارهای شامگاه شنبه ۲۵ دی ماه در غرب ایران مشخص نشده است، گزارش‌هایی درباره توقف پروازها در آسمان غرب ایران منتشر شده است.

خبرگزاری ایلنا در گزارشی با اشاره به لغو پروازهای غرب ایران، آورده است: پس از اینکه دلیل لغو پروازها را از معاون سازمان هواپیمایی کشور جویا شدند، دلیل لغو پروازها در آسمان غرب کشور، تنها به دلیل ناپایداری شرایط جوی در این مسیر اعلام شده است.

خبرگزاری ایلنا، به نقل از ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی ایران، گزارش داد: تمام این پروازها برای حفظ ایمنی پرواز و جان مسافران لغو شدند تا شرایط جوی در این مسیر بهبود پیدا کند و توقف پروازها در این مناطق به موضوع دیگری ارتباط ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy