Thursday, Jan 20, 2022

صفحه نخست » یک مقام نظامی آمریکا: ایران برای انتقام کشتن قاسم سلیمانی در آفریقا دنبال قربانی می‌گردد

us.jpg صدای آمریکا ـ یک مقام رسمی ایالات متحده که نخواست نامش فاش شود به «کارلا بب» خبرنگار صدای آمریکا گفته‌ است که پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، ایران برنامه‌هایی برای کشتن دیپلمات‌های آمریکایی در آفریقا گذاشت و هنوز هم در آن‌جا در حال توطئه برای پیدا کردن اهداف جهت انتقام‌گیری است.

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس بیش از دو سال پیش در حمله آمریکا در بغداد کشته شد. مقامات جمهوری اسلامی بارها گفتند که قصد انتقام‌گیری دارند. چند روز بعد از کشتن سلیمانی، ایران به پایگاه هوایی عین الاسد حمله کرد که مقر نیروهای آمریکایی بود. ساعتی بعد از این حمله، ‌ سپاه پاسداران با دست‌کم دو موشک، هواپیمای مسافربری اوکراینی را در اطراف تهران سرنگون کرد که همه سرنشینان آن کشته شدند.

فعالیت‌های بدخواهانه ایران در آفریقا زیر نظر آمریکا

ژنرال استیون تاونسند فرمانده ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده در گفت‌وگویی اختصاصی با صدای آمریکا روز پنجشنبه ۳۰ دی گفت این ستاد تنها کشوری را که به لحاظ منفی زیر نظر دارد، ایران است و آن‌ها شروع به حضور در قاره آفریقا کرده‌اند.

👈 مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

ژنرال تاونسند به در گفت‌وگو با کارلا بب خبرنگار صدای آمریکا گفت: «‌شماری از کشورها در قاره آفریقا فعال هستند و از خیلی جهات حامی و کمکی برای مردم آفریقا محسوب می‌شوند. تنها کشوری که من به لحاظ منفی آن را زیر نظر دارم، ایران است. آن‌ها برای مدت‌های زیاد حضور نداشته‌اند، ولی می‌توان افزایش حضور آن‌ها در آفریقا را شاهد بود.»

وی افزود: «به نظرم ذات فعالیت‌های آن‌ها بدخواهانه است و فقط آن‌ها را زیر نظر داریم. هنوز تازه و نوپا است، ولی در حال روی دادن است و ما آن را زیر نظر داریم.»

فرمانده ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده درباره فعالیت‌های بدخواهانه جمهوری اسلامی از ذکر مثال مشخص خودداری کرد و گفت: «به این بسنده می‌کنم که به اطلاعات ارتباط دارد و آن بخشی از مجموعه نظامی ایران که در فعالیت‌های بدخواهانه در خاورمیانه دست دارد، همان‌ها الان در قاره آفریقا هم حضور دارند. بیش از این چیزی اضافه نمی‌کنم، ولی آن‌ها برای هیچ‌یک از متحدان آفریقایی کمکی نخواهند بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy