Monday, Jan 24, 2022

صفحه نخست » کرونا، امتیاز تاریخی فوتبال زنان ایران از هند را پراند

womensPt_012422.jpgصدای آمریکا - کنفدراسیون فوتبال آسیا روز یکشنبه با اعلام خبر حذف میزبان مسابقات از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های زنان آسیا به دلیل ابتلای بازیکنان تیم ملی زنان هند به کرونا، گفت که تک امتیاز ایران در مقابل این تیم از جدول گروه پاک شده است.

هند و چین تایپه، دو تیم هم‌گروه ایران، باید روز یکشنبه، سوم بهمن، مقابل هم به میدان می‌رفتند. اما به دلیل ابتلای چند بازیکن تیم هند به کرونا و‌ نرسیدن تعداد اعضای این تیم به ۱۳ بازیکن، طبق ماده ۴.۱ کنفدراسیون فوتبال آسیا در دوره کرونا و ماده ۶ قوانین مسابقات، این بازی لغو شد.

با برگزار نشدن این دیدار و حذف هند از دور رقابت‌ها، امتیازات این تیم هم در رده‌ بندی لحاظ نخواهد شد. به این ترتیب از آن جا که هند در اولین دیدار خود در برابر ایران به تساوی بدون گل رضایت داده بود، تک امتیاز تاریخی دختران ایران در جام ملت‌ها نیز پاک شد.

با کنار گذاشته شدن هند، تیم ایران پس از شکست ۷ بر صفر مقابل چین، به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به چین تایپه در مکان سوم‌ جدول ایستاد.

به این ترتیب حتی تساوی در بازی سوم مرحله گروهی مقابل چین تایپه نیز منجر به حذف دختران فوتبال ایران خواهد شد و آنها تنها در صورت پیروزی مقابل حریف خود می‌توانند به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy