Monday, Jan 24, 2022

صفحه نخست » امین برزگر دوست نزدیک نوید افکاری ناپدید شده است!

barzegar.jpg کیهان لندن - گزارش‌ها حاکیست امین برزگر از دوستان نوید افکاری کشتی‌گیر اعدام شده شیرازی از شش ماه پیش تا کنون ناپدید شده است.

صفحه توییتر ۱۵۰۰ تصویر خبر داد که امین برزگر بارها برای حمایت‌هایش از نوید افکاری تهدید شده بود و چندین بار به دوستانش گفته بود نیروهای امنیتی او را تعقیب می‌کنند.

بر اساس خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خانواده و نزدیکان امین برزگر نتوانسته‌اند هیچ نشانی از او پیدا کنند.

امین بزرگر در آخرین پست اینستاگرام خود پیش از ناپدید شدن، با اشتراک شعری برای نوید افکاری نوشته بود: «سکوت ما خیانت است.»

دو برادر نوید افکاری، وحید و حبیب نیز در زندان هستند و با نگهداری در سلول انفرادی تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته‌اند. آنها نیز به اتهامات واهی به ترتیب به ۵۴ سال و ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

👈 مطالب بیشتر در کیهان لندن

سردار پاشایی کشتی‌گیر پیشین تیم ملی ایران در توییتی نوشته است «برزگر همین چند ماه پیش در مسابقات بین‌المللی مدال گرفت. او یک ورزشکار ملّی و کشتی‌گیری شناخته شده است. از خانواده‌ای فقیر، و بدون پدر. ماموران لباس‌شخصی در یک مورد به هیئت کشتی استان دنبال او رفته بودند. اکنون نزدیکانش می‌گویند او ۶ ماه است ناپدید شده است.»

نوید افکاری در ارتباط با تظاهرات امرداد ۹۷ دستگیر شد و بعد اتهام یک قتل مأمور امنیتی را به پرونده وی افزودند. او در فایل‌های صوتی که از وی منتشر شده به شکنجه‌های خود در زندان و گرفتن اعترافات اجباری از وی پرداخته و گفته است که او را مجبور کرده‌اند علیه خودش اعتراف کند. نوید افکاری در حالی که افکار عمومی داخل و خارج کشور و نهادهای حقوق بشری بین‌المللی علیه حکم اعدام وی اعتراض می‌کردند، بدون اطلاع به خانواده، سحرگاه شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۹ در سن ۲۷ سالگی اعدام شد. جمله‌ی وی که در یکی از پیام‌های صوتی خود عنوان کرد به عنوان راه و روش جمهوری اسلامی در اعدام جوانان معترض کشور معروف شد: برای طناب‌شان دنبال یک گردن می‌گردند!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy