Thursday, Jan 27, 2022

صفحه نخست » اصابت شش کاتیوشا به فرودگاه بغداد

ایران اینترنشنال - فرودگاه بغداد و محوطه مجاور پایگاه هوایی ویکتوری بامداد جمعه هشتم بهمن هدف اصابت چندین راکت قرار گرفت. مقام‌های عراق این حمله را به «باندهای تروریستی» نسبت دادند و برخی رسانه‌ها نیز از کشف محل شلیک در محل حضور شبه‌نظامیان وابسته به ایران خبر داده‌اند.

plane.jpgتصاویری از حفره ایجاد شده بر روی بدنه یک هواپیما در رسانه‌های عراق منتشر شده است.

این حمله راکتی ساعت چهار و نیم بامداد به وقت محلی روی داد و بنابر اعلام واحد اطلاع‌رسانی امنیتی، وابسته به نخست وزیری عراق، در جریان آن شش راکت کاتیوشا به محوطه فرودگاه بغداد و محل توقف هواپیمای شرکت هوایی عراق اصابت کرد و به دو هواپیمای بلااستفاده این شرکت آسیب رساند.

راکت‌های کاتیوشا به بخش غیرنظامی فرودگاه اصابت کرد و به گزارش برخی رسانه‌های عراقی، دست‌کم دو راکت نیز پیش از اصابت به زمین رهگیری و منهدم شدند.

برخی رسانه‌های عربی به نقل از منابع امنیتی گزارش داده‌اند محل شلیک راکت‌ها شناسایی شده است.

پایگاه خبری «ایلاف» نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که راکت‌ها از منطقه‌ای در ابوغریب در شمال غربی بغداد و محل حضور یکی از گردان‌های وابسته به «سازمان بدر»، شلیک شده‌اند. سازمان بدر به ریاست هادی العامری رهبر ائتلاف فتح، از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی است.

ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نیز این حمله را به گروه‌های شبه‌نظامی فراقانونی نسبت داد.

به گفته مقام‌های عراق، روند پروازها در فرودگاه بغداد به حالت عادی بازگشته است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پایگاه هوایی ویکتوری یا ویکتوریا، متعلق به آمریکا، در مجاورت فرودگاه بین‌المللی بغداد واقع شده است.

ماموریت رزمی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا ماه گذشته رسما در عراق به پایان رسید اما ماموریت مستشاری این ائتلاف ادامه دارد و حدود دو هزار و پانصد نظامی برای پشتیبانی ارتش عراق در این کشور باقی مانده‌اند.

در همین حال شبکه عربی‌زبان العالم، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اعلام کرد که حمله بامداد جمعه علیه پایگاه آمریکایی ویکتوریا انجام شده است.

وبسایت این شبکه نوشت که این حمله سومین حمله‌ علیه پایگاه ویکتوریا در ماه جاری میلادی است و این پایگاه در ۱۳ و ۱۵ دی‌ماه و همزمان با سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی نیز مورد حمله قرار گرفته بود.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز ۱۵ دی گفته بود که حملات اخیر به پایگاه‌های نیروهای آمریکا در عراق و سوریه رد پای حمله‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را دارد.

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا نیز در بیانیه‌ای شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران را مسئول آن حملات خوانده بود.

در ماه‌های اخیر و در پی شکست نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در انتخابات عراق حملات راکتی افزایش یافته است.

ششم بهمن‌ماه و چند ساعت پس از اینکه دادگاه عالی عراق انتخاب محمد الحلبوسی به ریاست پارلمان عراق را تایید کرد سه راکت کاتیوشا به حدود ۵۰۰ متری منزل او در شهر کرمه در استان انبار شلیک شد که بر اثر آن دو کودک زخمی شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy