Friday, Jan 28, 2022

صفحه نخست » انتقاد برادر نوید افکاری و مادر پژمان قلی‌پور از سخنان اصغر فرهادی

farhadi_012822.jpgایران اینترنشنال - محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی‌پور از کشته‌های آبان ۹۸، و سعید افکاری برادر نوید افکاری که شکنجه و شهریور سال گذشته اعدام شد، از سخنان اصغر فرهادی، فیلمساز، درباره عدم آگاهی در فضای مجازی انتقاد کردند.

سعید افکاری روز جمعه در توییت‌هایی نوشت که اصغر فرهادی در زمان فیلمبرداری فیلم «قهرمان» به مغازه دایی او در شیراز رفته و در پاسخ به چند نفر از مردم که خواسته بودند عکس نوید در قسمتی از کادر قرار گیرد گفته: نمی‌توانم.

او اضافه کرد: «ما می‌دانیم اگر عکس نوید در دوربین شما می‌افتاد فیلمتان هیچ‌گاه اجازه‌ پخش نمی‌گرفت. اما ای کاش حداقل ادعا نکنید شما به مردم آگاهی می‌دهید وقتی برای گرفتن مجوز، دوربین‌تان را کج می‌کنید تا بخش بزرگی از حقیقت این روزها را پنهان کنید.»

همچنین محبوبه رمضانی، مادر پژمان قلی‌پور، در متنی نوشت: «آقای فرهادی! فضای مجازی دشمن این مردم نیست، بلکه در این دوران سرکوب که ظاهرا شما از آن بی‌نصیبید، تنها صدای این مردم ستمدیده است.»

او اضافه کرد: «ممنون از آگاهی‌ای که می‌خواستید به این مردم بدهید. اما عزیزان ما برای گذر از این آگاهی دروغین شما جانشان را داده‌اند. قهرمان‌تان را بردارید با آن جایزه‌هایتان را بگیرید، اما از ما مردم مایه نگذارید که قهرمانان ما یا به خون غلتیدند یا در زندان زیر شکنجه‌اند.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بخشی از فیلم «قهرمان»، اثر جدید اصغر فرهادی، مربوط به قضاوت‌های اشتباه و تخریب افراد در فضای مجازی است. او همچنین در مصاحبه‌هایی از نبود آگاهی در فضای مجازی انتقاد کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy