Saturday, Jan 29, 2022

صفحه نخست » اخراج رضا امیدی

fired_012922.jpgایران وایر - صدها نفر از دانشگاهیان ایران با ارسال نامه‌ای سرگشاده‌ای به رئیس دانشگاه تهران از او خواسته‌اند رضا امیدی، استاد اخراج‌شده‌ی این دانشگاه را به کارش برگرداند.

۸۷۰ تن از دانشجویان، دانش‌آموختگان و اساتید علوم اجتماعی دانشگاه تهران و چند دانشگاه‌ دیگر در نامه خود با اشاره به سوابق علمی و پژوهشی رضا امیدی در زمینه مبارزه با فقر و نابرابری، خواهان تجدیدنظر در حکم اخراج این استاد و بازگشت وی به تدریس شده‌اند.

رضا امیدی پیش از این استاد دانشگاه علامه طباطبایی بوده، و در میان امضاکنندگان این نامه، دانشجویان این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر هم دیده می‌شوند.

خبر اخراج رضا امیدی از دانشگاه تهران به‌تازگی منتشر شده است و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، صراحتاً گفته اخراج امیدی به دلیل «نظر منفی نهادهای امنیتی» صورت گرفته است.

***

دکتر امیدی در این مصاحبه بر لزوم متوقف شدن کالایی‌سازی آموزش و بهداشت تاکید می‌کند. خصوصی‌سازی را عامل ایجاد نابرابری می‌داند و بر لزوم هدفمند‌کردن سیاست‌های حمایتی برای ایجاد همبستگی اجتماعی حرف می زند:

***

آقای امیدی، استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و عضو هیات مدیران انجمن جامعه‌شناسی ایران، مترجم، نویسنده و پژوهشگر حوزه رفاه اجتماعی بوده و از مدافعان سیاستگذاری‌ اجتماعی به سود فقرا است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در روز‌های گذشته دو استاد دانشگاه دیگر نیز در ایران به نام‌های محمد فاضلی و آرش اباذری از دانشگاه‌های «شهید بهشتی» و «صنعتی شریف» اخراج شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy