Saturday, Jan 29, 2022

صفحه نخست » انتقاد تند حسین رونقی از رسانه‌های غربی در مصاحبه با نشریه بیلد

natio29.jpgایران اینترنشنال - حسین رونقی، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی سابق، در مصاحبه با نشریه آلمانی بیلد گفت رسانه‌های غربی حقیقت را به مردم نمی‌گویند و نمی‌بینند که چه چیزی واقعا در ایران رخ می‌دهد.

او وضعیت ایران را شبیه کشوری جنگ‌زده توصیف کرد که اینک تحت سلطه توتالیتاریسم قرار دارد و با بسیاری از بحران‌های وحشتناک مواجه است.

بنابر گزارش روزنامه بیلد که روز جمعه هشتم بهمن در وبسایت آن منتشر شد، رونقی با اشاره به وقوع پنج قیام سراسری در چهار سال گذشته، رسانه‌های غربی را سرزنش کرد که به اندازه کافی درباره وضعیت ایران گزارش نمی‌دهند و به واقعیت‌ها نمی‌پردازند.

این فعال سیاسی تاکید کرد که سیاستمداران و رسانه‌های غربی به شدت تحت تاثیر پروپاگاندای لابی‌گران‌ و جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل، نگاه‌ها به احیای برجام و توافق هسته‌ای هم مثبت است.

او به بیلد گفت: «آنها نمی‌بینند در ایران چه می گذرد و رژیم چگونه کشور را تحت سرکوب، سانسور و خشونت قرار داده است.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

به گفته رونقی، حکومت مردم را به خودی و غیرخودی تقسیم کرده و در حالی که خودی‌ها حقوق و آزادی دارند، غیرخودی‌ها «به شدیدترین شکل تحت سرکوب، تبعیض و تحقیر قرار دارند».

بیلد در گزارش خود نوشت که در سال گذشته ده‌ها زندانی در زندان کشته شده‌اند که آخرین مورد آن بکتاش آبتین بود.

حسین رونقی نیز به این نشریه گفت که حکومت در حال استفاده از کرونا برای به مرگ کشاندن روزنامه‌نگاران در زندان‌ها است.

به نوشته بیلد، او تاکید کرد که ملاهای حاکم بر ایران هر صدای انتقادی را در ایران سرکوب می‌کنند، بسیاری از مخالفان را زندانی کرده‌اند، بسیاری ناچار به ترک کشور شده‌اند و بسیاری دیگر هم کشته می‌شوند.

این روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه حسین رونقی ملکی ۳۶ ساله از جمله معدود فعالان سیاسی است که هنوز در ایران زندگی می‌کند و نمی‌خواهد کشور را ترک کند، از قول او نوشت: «هر روز نگرانم و درهراسم، ولی حقیقت سرکوب‌شده باید به گوش جهان برسد.»

رونقی گفت که در زندان اوین شکنجه شد، یک کلیه‌‌اش را از دست داد و هنوز از آثار شکنجه رنج می‌برد، اما «خوبی‌اش این است که هنوز زنده‌ام و می‌توانم به فعالیت خود ادامه دهم.»

او افزود: «وضعیت بی‌رحمانه‌ای بود، من بیمار بودم و هیچ مراقبت پزشکی دریافت نکردم. برادرم را هم دستگیر و جلوی چشمانم به طرز فجیعی شکنجه کردند. حالا با یک کلیه زندگی می‌کنم و خیلی چیزها را از دست داده‌ام، اما شجاعتم را نه.»

حسین رونقی ملکی سال ۸۸ بازداشت شد و به اتهام عضویت در شبکه ایران‌پراکسی و توهین به رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات به ۱۵ سال زندان محکوم شد. او سال ۹۵ با وثیقه ۳۰۰ میلیونی آزاد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy