Tuesday, Feb 1, 2022

صفحه نخست » تنش در برنامه صدا و سیما بر سر مسائل زنان در ایران

sedasima.jpg ایران اینترنشنال ـ طرح مساله‌ای درباره وضعیت کارگران جنسی در برنامه تلویزیونی جهان آرا، بار دیگر اختلاف نظرها و پنهان کاری‌های اعمال شده‌ چهار دهه اخیر حکومت در حوزه زنان را نشان داد.

زهرا شجاعی، رییس مرکز امور مشارکت زنان در دولت خاتمی و شهین‌دخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده در دولت روحانی، سیاست‌های دوگانه‌ حکومت در برابر کارگران زن جنسی را مطرح کردند.

شجاعی و مولاوردی، از نشست تخصصی سلامت زنان و راهکارهایی برای ساماندهی و ارائه کارت سلامت به این افراد برای کنترل آسیب‌های جانبی آنها گفتند و تاکید کردند که این طرح با بهانه‌ رواج تن فروشی از سوی حکومت، رد شده است.

در واکنش به این گفته‌ها، فاطمه شجاعی، مهمان تلفنی این برنامه، ضمن انتقاد از طرح ساماندهی کارگران جنسی گفت، اساس برگزاری نشست تخصصی سلامت زنان، اقدامی در مغایرت با فقه و اسلام است.

زهرا شجاعی و شهین‌دخت مولاوردی در اعتراض به صحبت‌های فاطمه شجاعی و دعوت او بدون هماهنگی، استودیو را ترک کردند. با این حال، مجری برنامه‌ی جهان آرا، بدون حضور این دو، موضوع وضعیت زنان پس از انقلاب را بررسی کرد.

در پی این اتفاق، علی مجتهد‌زاده وکیل دادگستری اعلام کرد که موکلانش شهیندخت مولاوردی، معصومه ابتکار و زهرا شجاعی از رییس صدا و سیما شکایت کرده‌اند.

او درباره دلایل این شکایت گفت: «جهان‌آرا به یک کارشناس به نام خانم فاطمه شجاعی که من نمی‌دانم سوابق ایشان چیست، تریبون داد که حرف‌های غیرواقعی و واجد عناوین مجرمانه از قبیل افترا و نشر اکاذیب مطرح کنند.»

👈 مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

سعید مدنی پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی درباره موضوع تن‌فروشی به ایران اینترنشنال گفت: «‌شواهد نشان می‌دهد روند تن‌فروشی در این رو افزایش است.» او افزود: «‌تن‌فروشان در ایران یک جمعیت پنهان تلقی می‌شوند و رسیدن به آمار درباره آنها غیرممکن است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy