Tuesday, Feb 1, 2022

صفحه نخست » آقای رییس جمهور، این هم فهرست مصادیق انتصابات فامیلی

sandali_013022.jpgرسانه‌های ایران فهرست جدیدی از انتصابات فامیلی در دولت رئیسی منتشر کردند

رسانه‌های ایران در پی انکار مکرر دولت ابراهیم رئیسی از انتصابات فامیلی و تاکید رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بر «شایسته‌سالاری در دولت مردمی»، فهرست جدیدی از انتصابات «فامیلی» و «اتوبوسی» در دولت سیزدهم منتشر کردند.

بر اساس گزارشی که پایگاه خبری «چند ثانیه» منتشر کرده است و سایر رسانه‌های داخلی نیز به آن پرداخته‌اند، میثم نیلی برادر داماد ابراهیم رئیسی، علی باقری کنی، برادر باجناق رئیس‌جمهوری و زینب کدخدا دخترخاله همسر آقای رئیسی در این فهرست به چشم می‌خورند.

بیشتر افراد این فهرست دارای ارتباطات فامیلی با نمایندگان مجلس هستند.

5656627.jpgهمچنین اسامی ۱۵ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق در پست‌های کلیدی کشور منتشر شده است که سمت‌هایی مانند وزارت کار، اقتصاد، کشور، ریاست بانک مرکزی و سازمان خصوصی‌سازی را در اختیار دارند و همچنین در سمت معاون وزیر مشغول کار هستند.

قبلا نیز فهرستی ۲۵ نفره از انتصابات فامیلی در وزارت کار منتشر شده بود که روزنامه دولتی «ایران» آن را «تکنیک رسانه‌ای تکرار دروغ» خوانده بود.

فهرست جدید پس از آن منتشر می‌شود که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی، روز ششم بهمن‌ در یک برنامه تلویزیونی از منتقدان خود خواست تا «پنج نفر» را نام ببرند که مشمول انتصابات فامیلی در دستگاه‌های زیرمجموعه دولت او هستند.

او اظهار داشت: «ادوار گذشته ریاست‌جمهوری را با دوره بنده مقایسه کنید. خیلی مسئله سخت و پیچیده‌ای نیست. نقطه قوت این دولت این است که مسئولان آن کسی را از فامیل خودشان نیاورده‌اند، منصوب کنند».

رئیس‌جمهوری اسلامی افزود:‌ «هیئت دولت‌ را نگاه کنید، از آن‌ها بپرسید کدام‌شان از قبل با بنده رفیق بودند... مثلا موضوع انتصابات فامیلی را بنده از بعضی از کسانی که می‌گویند خواستم که پنج نفر را نام ببرند تا بنده پیگیری کنم».

انکار آقای رئیسی در حالی است که به غیر از سه نفری که در پست‌های ارشد وزارت ارشاد، خارجه و علوم قرار گرفته‌اند و از بستگان نزدیک آقای رئیسی هستند، محمد مهدی رحیمی باجناق فریدالدین حداد عادل (فرزند غلامعلی حدادعادل از نزدیکترین افراد به رهبر جمهوری اسلامی) نیز مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست‌جمهوری است و از طرفی الهام اکبری همسر احمد نادری نماینده مجلس و مهدی اسلام‌پناه داماد محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه‌های کشور نیز مستقیما از سوی خود آقای رئیسی به‌عنوان مشاور وزیر ارشاد و رئیس سازمان استاندارد تعیین شده‌اند.

طی ماه‌های گذشته انتقادات دیگری از انتصابات فامیلی در شهرداری تهران که تحت مدیریت علیرضا زاکانی است صورت گرفته بود.

در این میان، مسعود فیاضی، برادر داماد علیرضا زاکانی، شهردار تهران، از سوی ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده بود، اما موفق به کسب رأی اعتماد نشد.

روزنامه شرق چاپ تهران ۱۱ آبان نیز گزارش داده بود که «تنها چند ساعت» پس از ستایش لاله افتخاری، از روش مدیریتی ابراهیم رئیسی، فرزندش به‌عنوان مدیرعامل مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد انتخاب شد.

لاله افتخاری عضو اصولگرا و پیشین مجلس شورای اسلامی، گفته بود که «روش رئیسی برای اداره کشور سیره ائمه معصومین‌(ع) است».

بر پایه این گزارش، از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، «فقط ۱۸۰ انتصاب در حوزه معاونان وزرا، استانداران، مدیران سازمان‌های بزرگ دولتی، مشاوران و رؤسای دانشگاه‌های مهم در دولت سیزدهم انجام شده است».

در میان منصوب‌شدگان در دولت جدید، «سوابق ۸۴ نفر از این افراد به ‌لحاظ ارتباط با مسئولیت جدید و سطح سمت، مجهول است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy