Thursday, Feb 3, 2022

صفحه نخست » گروه «عدالت علی» نامه دادستان تهران به سپاه را منتشر کرد

voa2.jpgصدای آمریکا - گروه سایبری «عدالت علی» در تازه‌ترین افشاگری خود نامه دادستان عمومی و انقلاب تهران به رئیس سازمان اطلاعات سپاه مبنی بر دستور قضایی سامان‌دهی فضای مجازی را منتشر کرد.

در این نامه که تصویری از آن در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن در کانال تلگرامی این گروه سایبری انتشار یافته، اپلیکشین‌های اینستاگرام، واتس‌اپ، تلگرام و گوگل‌پلی و همچنین فیلترشکن‌ها و انواع وی‌پی‌ان، نرم‌افزارهای آمریکایی و اسرائیلی معرفی شده‌اند.

دستور فیلترینگ تدریجی اینستاگرام و واتس‌اپ با کاهش پهنای باند آنها، در ابتدا ۳۰ درصد و سپس به میزان روزانه یک درصد، از جمله دستورهای ذکر شده در این نامه است که تاریخ اجرای آن ۲۵ تیر ۱۳۹۹ اعلام شده است.

در این نامه که به امضای علی القاصی، دادستان عمومی و انقلاب تهران رسیده است، با تأکید بر ضرورت برخورد و جلوگیری از آنچه فعالیت‌های «جرایم گسترده ضدامنیتی، ضداقتصادی و ضداخلاقی» با «سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکا و مدیریت افراد و سرمایه‌گذاران» اسرائیلی نامیده شده، عنوان شده که این ابزارها «تغییر سبک زندگی و نفوذ فرهنگی و اقتصادی» را با «هدایت جریان‌های برانداز و معاند نظام‌های مستقل» دنبال می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در این نامه تأکید کرده است که وزارت ارتباطات در اجرای مصوبات شورای عالی مجازی برای سامان‌دهی این پیام‌رسان‌ها موفق نبوده و «زیر سوال رفتن جدی استقلال فضای مجازی کشور و به خطر افتادن جدی امنیت کشور را فراهم آورده است.»

این نامه اعتراضات آبان ۹۸، دی ۹۶، و اعتراضات ۸۸ را نمونه‌هایی از «اقدام سازمان‌یافته دشمنان قسم‌خورده نظام» با بهره‌مندی از این نرم‌افزارها و «فضای مجازی بی‌در و پیکر» عنوان کرده است.

پیش از این آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بارها با انتقاد از نهادهای مسئول نسبت به شرایط حاکم بر اینترنت در ایران، فضای مجازی را «واقعا ول» و «رها و بدون قید و بند» توصیف کرده است.

طرح اینترنت ملی سال‌ها است که از سوی مقامات جمهوری اسلامی دنبال می‌شود و طرحی با عنوان «حمایت از کاربران فضای مجازی» که به طرح صیانت معروف است، در مجلس شورای اسلامی تحت بررسی است.

علی یزدی‌خواه، عضو مجلس شورای اسلامی ۲۸ دی گفته است: «اعمال نظرهای مجلس» در خصوص طرح صیانت «به اتمام نرسیده» و احتمالا به سال ۱۴۰۱ کشیده می‌شود.

او با بیان این که کشورهای چین و روسیه در زمینه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات «موفق» بوده‌اند، گفته است که می‌توان از «ابتکار منحصر به فرد» چینی‌ها برای راه‌اندازی چنین شبکه‌ای استفاده کرد

گروه «عدالت علی» پیش از این با هک دوربین‌های امنیتی زندان اوین، تصاویری از شکنجه و بدرفتاری با زندانیان را منتشر کرده بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy