Thursday, Feb 3, 2022

صفحه نخست » بایدن: رهبر داعش به دستور من ترور شد

breaking2.jpgاز ابوابراهیم قرشی به عنوان خلیفه بدون قلمرو خلافت یاد می‌شد. کسی که حتی پیش از رسیدن به خلافت هم بسیاری از امور گروه موسوم به دولت اسلامی را به عهده داشت

اعضای گروهش او را "حاجی عبدالله" صدا می‌زدند. یکی دیگر از نام‌های جانشین بغدادی از میان ده‌ها نام گیج کننده دیگر که برای حفظ هویتش استفاده می‌شد و حتی اعضای داعش هم نام واقعی او را نمی‌دانستند

بی بی سی - نیروهای نظامی ویژه آمریکا عملیاتی را در استان ادلب سوریه، در شمال این کشور و در نزدیک مرز ترکیه انجام داده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در نشستی خبری گفت با کشته شدن رهبر داعش "یک تهدید تروریستی عمده" حذف شده است.

او گفت ابوابراهیم قرشی در پایان درگیری با نیروهای آمریکایی با انفجار بمبی خود و خانواده‌اش را کشت، کاری که رئیس جمهور آمریکا از آن با عنوان "آخرین اقدام از سر بزدلی و استیصال" یاد کرد

گزارش‌های اولیه از روستای اطمه حاکی از آن بود که دست کم ۱۲ نفر در جریان این حمله نیروهای ویژه آمریکایی کشته شده‌اند که چند نفر از آنها غیرنظامی بودند.

دیدبان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، شمار کشته‌شدگان غیرنظامی را ۷ نفر گزارش کرده است.

isis2.jpg

این بزرگترین عملیات این چنینی آمریکا از زمان کشتن ابوبکر بغدادی، رهبر قبلی گروه داعش باشد.

این حمله در آخرین استان سوریه انجام شده که هنوز پایگاه شبه‌نظامیان مخالف بشار اسد است و عمدتا گروه‌های اسلامگرای افراطی در آنجا فعالند.

به گزارش نیویورک تایمز یکی از هلیکوپترهای آمریکایی که برای انتقال کماندوها به محل عملیات استفاده شد در جریان حمله آسیب دید و یک جنگنده آمریکایی آن را نابود کرد.

جو بایدن گفته است همه نیروهای آمریکایی درگیر در این عملیات به سلامت بازگشته‌اند.

isis5.jpg

منابع مختلف خبری و شاهدان عینی می‌گویند عملیات کماندوهای آمریکایی یک یورش زمینی نسبتا بزرگ بود و به درگیری غیرمنتظره‌ای منجر شد که چند ساعت به درازا کشید.

ابعاد حمله باعث شد که رسانه‌های آمریکایی درباره احتمال هدف قرار دادن یک رهبر القاعده گمانه‌زنی کنند.

isis4.jpg

isis3.jpg

پنتاگون اعلام هویت هدف را به آزمایش دی‌ان‌ای موکول کرده بود.

آمریکا عمدتا در هدف قرار دادن نیروهای القاعده در شمال سوریه به حملات پهپادی متوسل شده است. شمار غیرنظامیان کشته‌شده در حملات پهپادی انتقادهای زیادی را متوجه دولت آمریکا کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy