Wednesday, Feb 16, 2022

صفحه نخست » العربیه: تیم ترور ایران شش ماه از بازرگان اسرائیلی در ترکیه جاسوسی می‌کرد

israel.jpg ایران اینترنشنال ـ چند روز پس از انتشار خبر بازداشت هشت نفر در ترکیه که قصد داشتند به دستور مقام‌های جمهوری اسلامی یک بازرگان اسرائیلی را در استانبول ترور کنند، شبکه العربیه به جزییاتی از ماجرا اشاره کرده و از جمله خبر داده که روسای سازمان‌های موساد و میت درباره این پرونده دیدار کرده بودند.

العربیه در گزارشی اختصاصی که روز چهارشنبه ۲۷ بهمن منتشر شد، خبر داد که تیم جاسوسی ایران به مدت شش ماه فعالیت‌های یائیر گلر، بازرگان دوتابعیتی ترکیه‌ای-اسرائیلی را زیر نظر داشت و سرتیم ایرانی نیز در این مدت چندین بار به ترکیه رفته و با استفاده از شماره تلفن‌های متعدد، از محلی در نزدیکی شرکت این بازرگان پیام‌هایی را ارسال می‌کرد.

العربیه به نقل از منابع خود گزارش داده که سرویس اطلاعاتی ترکیه فعالیت‌های این تیم را زیر نظر داشت و زمانی که اطمینان یافت هدف آنها ترور یائیر گلر است موضوع را با سرویس اطلاعاتی اسرائیل در میان گذاشت.

👈 مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بنابر همین گزارش، پس از آن مقام‌های اطلاعاتی دو کشور نشست‌هایی برگزار کردند و حتی داوید برنه‌عا، رییس موساد، برای دیدار با هاکان ویدان، رییس سازمان میت، به آنکارا رفت.

اقدامات عملی و بازداشت اعضای این تیم پس از آن صورت گرفت که سرویس اطلاعاتی ترکیه به مقام‌های قضایی و پلیس این کشور اطلاع داد تیم ایرانی کارهایی را برای تامین سلاح به منظور انجام ترور آغاز کرده است.

به نوشته العربیه، یائیر گلر به دلیل سرمایه‌گذاری‌اش در صنایع نظامی و تولید برخی قطعات جنگنده‌های اف-۳۵ در شرکت او، از سوی جمهوری اسلامی به عنوان هدف ترور انتخاب شده بود.

رسانه‌های ترکیه و اسرائیل روز جمعه ۲۲ بهمن گزارش دادند که سازمان‌های اطلاعاتی این دو کشور طرح جمهوری اسلامی برای ترور یائیر گلر را خنثی کرده و هشت نفر در ترکیه بازداشت شده‌اند. این بازرگان با انتشار ویدیویی از پلیس و نهادهای امنیتی ترکیه تشکر کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy