Friday, Feb 18, 2022

صفحه نخست » دیپلمات ایرانی‌الاصل آمریکایی به «مماشات» با ایران متهم شد

aa_021822.jpgسناتور کروز می‌گوید شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد برنز و طلوعی به کنگره آمریکا دروغ گفته‌اند

العربیه - تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس، نیکلاس برنز، سفیر آمریکا در چین، و رامین طلوعی، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی را متهم کرد که در جریان شهادتِ تاییدیهٔ خود، به کنگره ایالات متحده درباره مقاصدشان برای «مماشات» با حکومت ایران «دروغ» گفته‌اند و کنگره را «گمراه» کرده‌اند.

به گزارش «واشینگتن فری‌بیکن»، پنج‌شنبه 17 فوریه، برنز و طلوعی در جریان استماع خود در کنگره در اواخر سال گذشته متعهد شده بودند که تحریم‌های ایران را بدون کم و کاست اجرا کنند و چین را در این باره تحت فشار قرار دهند. با این حال، از زمان انتصاب آنها در سال گذشته، فروش نفت ایران به چین و سایر کشورها به شدت افزایش یافته است.

در حالی که مخالفت اکثریت جمهوری‌خواهان کنگره با توافق جدید احتمالی دولت بایدن با ایران بالا گرفته است، وعده‌های برنز و طلوعی در کنگره زیر ذره‌بین قرار گرفته است. سناتور کروز می‌گوید شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این دو به کنگره دروغ گفته‌اند. قانونگذاران مشکوک هستند که این دو هرگز قصد نداشتند تحریم‌های ایران را اجرا کنند، و فقط کنگره را گمراه کردند تا تأییدیه آن را جلب کنند.

کروز در این باره به «فری‌بیکن» گفت: «توافق جدیدی که پرزیدنت بایدن امیدوار است با آیت‌الله حاصل کند، بازارهای تسلیحاتی گسترده‌ای به روی پوتین باز می‌کند، منابع انرژی بیشتری به شی جین‌پینگ برای توسعه رژیم خود می‌دهد، و میلیاردها دلار برای تقویت تروریسم در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن در اختیار رژیم ایران می‌گذارد.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

یکی از دستیاران ارشد جمهوری‌خواه کنگره که نخواست نامش فاش شود به «فری‌بیکن» گفت: «کاملا مشخص است که مقامات دولت بایدن هر کاری می‌کنند تا از کنگره تاییدیه بگیرند، ولی بعد از آن تمام‌شان دستورات ضدآمریکایی و جانبدارانه به نفع چین و ایرانِ بایدن را اجرا می‌کنند. لذا جای تعجب نیست که این دولت در نزد کنگره هیچ اعتباری ندارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy